Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty Zdraví, životní styl Zajímavosti o spánku - polohy, vliv nedostatku, kolik hodin spát, vliv na dlouhověkost, úplněk

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7306
Zajímavosti o spánku - polohy, vliv nedostatku, kolik hodin spát, vliv na dlouhověkost, úplněk Email
Čtvrtek, 14. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 941x

zajimavosti-o-spanku-polohy-vliv-nedostatku-kolik-hodin-spat-vliv-na-dlouhovekost-uplnekSpánek je důležitou součástí lidského života. Aby byl co nejkvalitnější, je zapotřebí nejen dostatečná doba na odpočinek, ale i příjemné oblečení, které nebude nikde tlačit. Chcete-li ale pro svůj odpočinek i zdraví udělat to nejlepší, spěte raději nazí, radí odborníci. O spánku platí několik faktů, které ne každý zná. Jestli vás zajímají, začtěte se:

__

__

Zajímavosti o spánku

  • Z hlediska zdraví je nejhorší pozicí ve spánku leh na břiše.
  • Nedostatečně vyspalí jedinci dělají častěji riskantní rozhodnutí.
  • Lidé, kteří často spí v tzv. pozici plodu, jsou označováni jako jedinci s tuhým zevnějškem. Uvnitř jsou často ale velmi plaší a citliví.
  • Nedostatek spánku se dá z hlediska tělesných reakcí přirovnat ke stavu, když je člověk opilý.
  • Příliš spánku škodí - lidé, kteří spí v rozmezí 6,5 - 7,5 hodiny denně se dožívají vyššího věku.
  • Člověk je jediný savec, který ochotně a dobrovolně oddaluje spánek.
  • Přirozený pokles ostražitosti a nárůst únavy se dá u člověka vysledovat ve dvou obdobích. Kolem druhé hodiny v noci a kolem 14. hodiny odpoledne.
  • Pravidelné cvičení napomáhá k lepšímu spánku. Sporadický pohyb nebo cvičení před odchodem do postele mohou naopak kvalitu spánku zhoršit.
  • Narušování spánkového rytmu, například prací dlouho do noci, je podle Světové zdravotnické organizace (WHO) klasifikováno jako potenciální příčina vzniku rakoviny.
  • V období kolem úplňku je doba spánku u řady lidí automaticky o něco kratší.
  • Zdravý dospělý jedinec potřebuje pro kvalitní odpočinek v průměru sedm až devět hodin spánku. Jsou ale i tací, kteří jsou schopni běžně fungovat bez ospalosti již po šesti hodinách, jiní se naopak dokonale odpočatí budí až po deseti hodinách.
 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny