Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty Dovolená, zájezdy Frankfurtská tabulka slev - slevy za ztráty radosti z dovolené

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Frankfurtská tabulka slev - slevy za ztráty radosti z dovolené Email
Pátek, 09. září 2011 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 8027x

frankfurtska-tabulka-slev-nevydarena-dovolenaNení náhodou, že propracovaný a závazný nástroj pro určování odškodnění za pokažený zájezd vznikl právě v Německu, zemi s nejnadšenějšími turisty. Frankfurtská tabulka slev je užitečným nástrojem vydaným Zemským soudem ve Frankfurtu nad Mohanem již v roce 1985, který následně pronikl i do praxe jiných zemí. Lze předpokládat, že nejde o nástroj zcela neznámý ani českým soudům – obzvlášť s přihlédnutím k chystanému novému občanskému zákoníku, který počítá navíc i s kompenzací „ztráty radosti z dovolené“.

___
___



U nás tedy tabulka závazná není, v případě, že se rozhodnete zájezd reklamovat však slouží jako výborná orientační pomůcka pro vyčíslování svých nároků. Cestovní kancelář totiž odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny cestovní kanceláří nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu.

 

Nedostatky v dopravě sleva

  • Odjezd odložený o více než 4 hodin 5 % ceny za den za každou další hodinu
  • Nižší třída dopravního prostředku 0-15 %
  • Větší odchylka od obvyklého standardu 5-10 %
  • Nedostatečná obsluha během letu 0-5 %
  • Nedostatky ve vybavení letadlové třídy (chybí TV, projekce filmů aj.) 5 %
  • Změna dopravního prostředku podíl ceny dle vzniklého zdražení
  • Chybějící transfer z letiště nebo nádraží do hotelu náhrada nákladů vynaložených na náhradní dopravu

 

Nedostatky v poloze pokoje

  • Ubytování v jiném vzdálenějším objektu, než jaký byl nabízen 10-25 % dle vzdálenosti
  • Ubytování ve vzdálenějším objektu, než bylo uvedeno ve smlouvě 5–15 %
  • Odlišný způsob ubytování místo objednaného (bungalov místo hotelu, jiné poschodí, pokoj bez balkonu, bez výhledu na moře apod.) 5-20 %

 

Nedostatky ve druhu pokoje

  • Dvoulůžkový místo jednolůžkového 20 %
  • Třílůžkový místo jednolůžkového 25 %
  • Třílůžkový místo dvoulůžkového 20-25 % podle toho, je-li ubytován se členem stejné skupiny nebo cizí
  • Čtyřlůžkový místo dvoulůžkového 20-30 % podle toho, je-li ubytován se členem stejné skupiny nebo cizí

 

Nedostatky ve vybavení pokoje

  • Příliš malá plocha 5-10 %
  • V létě chybí objednaný balkón 5-10 %
  • Chybí objednaný výhled na moře 5-10 %
  • Chybí (objednaný) vlastní koupelna a WC 10-25 %
  • Chybí (objednané) vlastní WC 10-25 %
  • Chybí (objednaná) sprcha 10 %
  • Chybí (objednaná) klimatizace 10-20 %
  • Chybí (objednané) rádio, televize 5 %
  • Příliš málo nábytku 5-15 %
  • Poškozené pokoje (trhliny ve zdi, vlhko, plíseň aj.) 10-50 %
  • Hmyz na pokoji 10-50 %

 

Nefungující zařízení na pokoji

  • WC 15 %
  • Koupelna 15 %
  • Výpadek elektrického proudu či plynu 10-20 %
  • Netečící voda 10-20 % dle roční doby
  • Nefunkční výtah 5-10% dle poschodí

 

Nedostatky v úklidu pokoje

  • Absence úklidu 25 %
  • Špatný úklid 10-20 %
  • Nedostatečná výměna ložního prádla, ručníků 5-10 %

 

Rušení na pokoji

  • Rámus přes den 5-25 %
  • Rámus přes den 10-40 %
  • Zápach 5-15 %
  • Nedostatek slíbených služeb, chybí sportoviště 20-40 %

 

Ztráta času při nutném stěhování

  • V rámci stejného hotelu příslušnou část nákladů za půl dne
  • Do jiného hotelu příslušnou část nákladů za jeden den

 

Nedostatky ve stravování

  • Naprostý výpadek 50 %
  • Jednotvárný jídelníček 5 %
  • Málo teplá až vychladlá jídla 10 %
  • Zkažená, nepoživatelná jídla 20-30 %
  • Samoobsluha místo obsluhy číšníkem 10-15 %
  • Dlouhé čekací doby na obsluhu 5-15 %
  • Stravování na směny 10 %
  • Špinavé stoly, ubrusy 5-10 %
  • Špinavé příbory, nádobí 10-15%

 

Nedostatky ve stravování

  • Chybějící nebo špinavý bazén 10-20 %
  • Chybějící krytý bazén, je-li k dispozici otevřený 10 %
  • Chybějící krytý i otevřený bazén 20 %

 

Služby delegátů a průvodců

  • Špatná organizace až 5 %
  • Špatné služby při poznávacích zájezdech 10-20 %
  • Špatné služby při studijních cestách s odborným vedením 20-20 %

 

Chybějící slíbená střediska a další nedostatky

  • chybějící sauna 5 %
  • chybějící tenisové kurty 5-10 %
  • chybějící minigolf 3-5 %
  • chybějící škola surfu, potápění 5-10 %
  • chybějící možnost jízdy na koni 5-10 %
  • chybějící opatrování dětí 5-10 %
  • nemožnost koupání v moři 10-20 %
  • špinavá pláž 10-20 %
  • chybějící lehátka, slunečníky 5-10 %
  • chybějící snack bar nebo bar na pláži až 5 %
  • chybějící pláž 10-20 %
  • chybějící možnosti (objekty) zábavy, disco, noční kluby, animátoři 5-10 %
  • chybějící butiky a obchody až 5 %
  • neuskutečnění výletu na pevninu při okružních plavbách 20-30 % ceny onoho dne s výletem

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny