Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty Děti - chování, zdraví, různé Prevence obezity v dětství aneb jak se vyhnout nadváze u dětí - 10 tipů

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Prevence obezity v dětství aneb jak se vyhnout nadváze u dětí - 10 tipů Email
Úterý, 12. leden 2016 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1956x

prevence-obezity-v-detstvi-aneb-jak-se-vyhnout-nadvaze-u-deti-10-tipu2Na máloco je takový nepěkný pohled jako na obézní dítě. Jak předcházet obezitě u dětí? Pravidelným pohybem, pravidelným jídlem, konzumací ovoce a především zeleniny, nevěřit reklamám na jídlo, u jídla se soustředit jen na jídlo. Dále je důležitý spánek, dostatek mléčných výrobků, vzor v rodině. Racionálně bychom měli v mysli přistupovat k redukčním dietám. 

___

___

1. Pravidelný pohyb.

Pro zdraví dítěte je vhodný téměř jakýkoli pohyb, při kterém se cítí dobře a který ho baví. Výjimku tvoří cvičení v posilovně - to pro školáky skutečně není. Při hubnutí by měla být dodržována vhodná tepová frekvence (220 minus věk dítěte, z toho 65 procent). Za jak dlouho pak nastává plné odbourávání tuku, lze vypočítat tzv. laktátovým zátěžovým testem.

 

2. Pravidelné jídlo

A to 5x denně, přičemž strava by měla být pestrá, neměla by chybět snídaně a sladkosti by měly být spise výjimkou.

 

3. Ovoce a zelenina.

V jídelníčku dětí by se měly objevit alespoň třikrát denně.

 

4. Při jídle se nedívat na televizi, nečíst.

Jídlo by mělo být společenskou událostí, při které se rodina sejde a popovídá si o pěkných věcech.

 

prevence-obezity-v-detstvi-aneb-jak-se-vyhnout-nadvaze-u-deti-10-tipu5. Neřídit se reklamami na potraviny

Jsou velmi často zavádějící a do myslí rodičů vnášejí mnoho nepravd.

 

6. Pravidelný a dostatečný spánek.

Už Šimek s Grossmanem tvrdili ve svých Návštěvních dnech, že obezita je nemoc, proti které platí hodně zdravě jíst, mnoho pít, a především dobře spát. Přesně to je prevence obezity u školáků. A také duševní zdraví, relaxace a ochrana proti stresu, což bývá u žáků často problém, který startuje vznik obezity.

 

7. Dostatek mléčných výrobků

Nenutit je dětem násilím. Pozor také na laktózovou intoleranci a alergie.

 

8. Vyhýbat se redukčním dietám.

Na děti mají špatný vliv, a to po všech stránkách. Nezřídka přecházejí v bulimii či anorexii. Navíc negativně ovlivňují růst kostí a systém nízkého bazálního metabolismu nastartuje celoživotní problém. Dítě, které se stále snaží zhubnout, a to často i pod vedením lékaře, jí jen jednou denně - a nehubne. Naopak: vinou nízkého bazálního metabolismu přibere tři- až pětkrát více než dítě, které sportuje a nedrží diety.

 

prevence-obezity-v-detstvi-aneb-jak-se-vyhnout-nadvaze-u-deti-10-tipu9. Zdravě jíst by měla celá rodina.

Rodiče mají být vzorem - v pohybu, v dosažení duševního klidu i v hledání cest ke zdraví i odstranění nezdravých návyků. Měli by jíst s dětmi tatáž zdravá jídla a mlsat s nimi zeleninu a další dobroty, které nahradí pravidelnou konzumaci sladkostí.

 

10. Omezit hry na počítači a sledování TV.

Vše je třeba dělat s mírou. Hry na počítači jsou podle slov MUDr. Martiníka i velmi úspěšným pomocníkem při redukci váhy u dětí. Díky pohybovým hrám mohou totiž opravdu hrát kopanou, tenis, lézt po skalách nebo třeba tančit zumbu. Klasické počítačové hry je však třeba výrazně omezit.

 

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny