Náhodné stránky webu
- (13.06.2014) Fazole jako bylinka - účinky na zdraví, co léčí, použití, užívání, využití
- (27.12.2018) Jak se projevuje zánětlivá kardiomyopatie – příznaky, projevy, symptomy, příčina, léčba
- (16.01.2014) Nemocniční přesčasové služby lékařů 2014 z pohledu práva - 8 hodin/týden a dost
- (30.04.2012) Jak se projevuje vbočený palec, halux valgus - příznaky, projevy
- (06.08.2008) Dohoda o vině a trestu - co je to, využití v realitě, náležitosti, podmínky
Sponzorované odkazy:
Slovník - hledej:
Předpověď počasí



Další dny...
Počet stránek v systému
Hry a zábava na cesty do auta, vlaku i letadla pro děti i dospělé |
![]() |
Úterý, 21. srpen 2012 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 43402x |
___ Hry do auta a na cestování pro děti od 3 let výšeVyber si odpověďNabídneme dítěti několik definicí nějakého neznámeho slova. Například ornitolog je člověk, který: a) uklízí ulice b) zajíma se o ptáky c) hlásí zprávy v televizi d) zkouší nová letadla
Hra s citátyKdo řekl: Babičko, proč máš tak velké oči? b) kouzelný dědeček c) červená karkulka d) vlk Pro malé děti musí být tři možnosti ze čtyř tak absurdní, aby byli schopné vybrat správnou odpověď.
Uhádni kdy jsme ujeli kilometrDíváme se na počítadlo kilometrů na tachometru, na na kterém je dělení po deseti kilometrech. Děti se nesmí dívat. Řidič řekne: “Teď", když proběhne celý kilometr. Hra spočívá v tom, že deti vykřiknou “Teď”, když si myslí, že proběhnul další kilometr. Zpočátku budou chyby v odhadech obrovské. Ale hráči se rychle vycvičí a jejich “Teď” se bude stále více blížit k tomu správnému momentu.
Hra telefonDítě pošeptá vymyšlený příběh někomu v autě. Tato osoba pošeptá tento příběh další osobě v autě, atd. Příběh se předává dlaším cestujícím až do doby než až jej uslyší všichni pasažéři v autě (kromě řidiče). Poslední osoba, která příběh poslouchala jej sdělí ostatním nahlas tak, jak ho slyšela. Pointou je, že když se příběh převypravuje přes vícero uší, příběh se tím dost změní a může vzniknout velká zábava.
Řetěz slovPrvní osoba řekne "A, jako astrolog" a doplní slovo začínající na A, např. "auto". Druhá osoba pokračuje písmenem B, např. “beran”, ale musí zopakovat i slovo, které sdělil předchazející a tudíž řekne “A jako auto, B jako beran. Třetí osoba přidá slovo na písmeno C a také musí zopakovat předcházející písmena. Čím dále se dostáváme ve hře, tím složitější a náročnější je si slova pamatovat. S mladšími dětmi můžete počítat jen 5-6 písmen, se staršími, dokud si pamatují.
Na co myslímRodič myslí na nějakou věc nebo živého tvora. Dítě dává otázky, na které můžete odpovídat jen ano nebo ne. Po uhádnutí správné odpovědi se můžete s dítětem vyměnit.
Od 5 letPočítání čehokolivDítě mezi čtvrtým a sedmým rokem počítání jen tak neomrzí. Cestou v autě se dá počítať všechno možné a přitom si pamatovat součty: obytné přívesy, nákladní auta, mikrobusy, motorky, červená a modrá auta… Takovou hrou se unavíme rychleji my než naše děti.
Známé melodieJedna osoba začne zpívat melodii známé písničky a ostatní se jí snaží uhádnout. Kdo uhádne, vyhrává, má bod a zpívá další melodii.
Od 7 letNejkratší cestaProč si trochu nezopakovat zeměpis? Navrhněte dětem, aby se vydali z Finska do Španělska. Kterými zeměmi musí projet, aby se dostali na Pyrenejský poloostrov. V autoatlasu nebo v diáři, kde bývají mapky si můžeme trasu ověřit. Pro méně zručné děti zadejte trasu například z Karlových Varů do Hradce Králové. Cestou plnou záhad
Trochu zeměpisu, trochu hádanek.Děti si dávají zemepisné chytáky na trase plné záhad, podobné rallye: hádanky, prešmyčky, a pod. Například: Odjezd – Cerebil (čteme obráceně), za půlhodinu jsme ve měste se zříeninou na skále, za další hodinu jsme ve měste odívání, výroby automobilů, atd…
VĚTŠÍ DĚTI A DOSPĚLÍ
Viděl jsem z oknaPrvní hráč začne popisem, co viděl: "Z okna jsem viděl/a paní s deštníkem." Druhý hráč zopakuje a přidá, co viděl on: " Z okna jsem viděl/a paní s deštníkem a zajíce." Další hráč vždy zopakuje celý dosavadní seznam a přidá, co viděl. Kdo zkazí, má ještě jeden pokus. Zkazí-li podruhé, vypadne. Vyhrává poslední, kdo zbyl.
Odhad času1.varianta: Jeden hráč sleduje čas na hodinkách a ostatní se snaží odhadnout, za jakou dobu auto ujede zvolený počet kilometrů (cca 5 - 15). Po zapsání odhadů všech hráčů se auto rozjede. Na konci vzdálenosti je vyhlášen vítěz, který byl skutečnému času nejblíže. Ve vlaku nebo autobuse můžete odhadovat čas mezi zastávkami.
Odhad pěti minut: Hráči se snaží odhadnout, kdy od daného signálu uplyne 5 minut. Jeden hráč sleduje hodinky, zaznamenává průběžné odhady a po posledním odhadu vyhlašuje vítěze.
Škrtni, co uvidíšU této hry je třeba malé přípravy předem. Vytvořte seznam asi dvaceti objektů, které můžete během cesty vidět: zvířata, budovy, řeka, rybník, kopec, vlak, policista. Dejte každému hráči kopii seznamu. Jakmile hráč uvidí daný objekt, oznámí to nahlas a škrtne ho ze svého seznamu. Ostatní hráči si ho ze svého seznamu v tu chvíli škrtnout nemohou a musejí čekat na okamžik, kdy sami nějaký objekt uvidí a první ho ohlásí. Pro menší děti můžete nakreslit obrázky. Je dobré určit časový limit, po kterém je vyhlášen vítěz s největším počtem přeškrtnutých objektů.
Kupec z vesmíru - pantomimaPředstavte si, že návštěvník z cizí planety přistál na Zemi a jde nakupovat. Jeden hráč hraje Kupce, ostatní prodavače. Kupec nerozumí jazyku na Zemi, prodavači nerozumí jeho jazyku. Jediný způsob, jak se může Kupec vyjádřit, je předvést věc, kterou chce koupit. Prodavači musejí hádat, co chce. Kupec pantomimou předvede věc, kterou chce koupit. Prodavač, který uhádne, se stává Kupcem.
Hádejte, co vidím barevnéhoVhodné pro malé děti. Hráč uvidí nějaký objekt a řekne: "Hádejte, co vidím červeného/modrého." Ostatní se rozhlédnou a hádají. Nevybírejte však objekty, které při jízdě zmizí za malou chvíli. Vhodné pro dobu čekání (benzínová pumpa, závory, nádraží...).
Kdo jsemJeden z vás si myslí určitou osobu známou všem ostatním - pro menší děti osobu z okolí, pro starší i historické postavy. Ostatní se ptají jednoduchými otázkami, na které lze odpovídat pouze ano nebo ne, např. jsi muž?, žiješ v našem městě?, apod. Kdo postavu uhádne, může si myslet další.
Čtení ze rtůOdezírání ze rtů je dovednost, kterou je třeba nějaký čas nacvičovat. Můžete z ní však utvořit hru a zároveň se této dovednosti učit. Vymyslete si zajímavou větu, pro menší děti vyberte první větu známé říkanky. Bez zvuku větu "řekněte", zřetelně tvarujte slova rty. Kdo uhádne celou větu první, vymýšlí další.
Poznávací značkyKaždý hráč si předem zvolí 5-10 dvoumístných čísel, která si zapíše. Pak se snaží najít tato dvojčíslí na poznávacích značkách projíždějících aut. Zvolené dvojčíslí může být součástí vícemístného čísla na poznávací značce.
Přezdívky nebo zálibySmyslem hry je vymýšlet zábavné přezdívky a/nebo neobvyklé záliby či sklony cestujících, členů rodiny nebo třídy, přátel - podle iniciál jejich jmen a příjmení. Např. Zita Kopecká: "zadumaná květinářka" ("zbožňuje knedlíky"). Hru je možné hrát i tak, že někdo vymyslí přezdívku podle iniciál jiného cestujícího, řekne ji nahlas, dotyčný se musí poznat a pak zas on vyvolává dalšího.
Společný příběhNa vymyšlení příběhu se podílejí postupně všichni hráči.
60 sekund na dané témaÚkolem je mluvit co nejzajímavěji po dobu 60 sekund na téma zadané (vylosované). Příklady témat: Můj pokoj, Jak bych utratil 1000 Kč, Nejlepší jídlo, které jsem kdy jedl, apod.
Rytmické asociacePo třech pomalých tlesknutích všichni lusknou prsty. Při lusknutí první hráč řekne jakékoliv slovo. Tento rytmus se udržuje celou hru a každý hráč je na řadě s novým slovem v okamžiku, kdy všichni lusknou prsty. Nové slovo musí mít nějakou souvislost (asociaci) se slovem předchozím. Příklad: ryba - rybník - brusle - zima.
Společná větaV této hře každý hráč přispívá k výsledku, aniž by věděl, jak přispěli ostatní. Rozdělte pruh papíru přeložením na několik (např. 8) dílů. Tyto díly představují části příběhu a mohou mít tyto charakteristiky: Jméno osoby s krátkým popisem.
Jednodušší varianta: rozdělte papír na 5 dílů a vyplňujte:
Příběhy o lidechKdyž už máte dost soutěživých her, je zábavné vymýšlet příběhy o lidech, které vidíte z vašeho dopravního prostředku: Jak se jmenují? Kam jdou/jedou? Co budou dělat, až se tam dostanou? Čím humornější historka, tím více děti baví. |