Náhodné stránky webu
- (14.06.2012) Zvětšení, modelace rtů - cena, průběh, nutnost opakování
- (01.05.2014) Jak se projevuje Kleinův-Levinův syndrom - příznaky, projevy, symptomy
- (01.02.2008) Co to znamená oslí můstky - vysvětlení, definice, jak vzniklo rčení
- (26.01.2010) Zánět dásní, gingivitida - příznaky, projevy, symptomy
- (04.09.2012) Jak vychovávat teenagery a jak s nimi vycházet - tipy, rady, návod, doporučení
Sponzorované odkazy:
Slovník - hledej:
Předpověď počasí



Další dny...
Počet stránek v systému
Náklady na aktualizaci vzorů podle nového občanského zákoníku 2014 jsou velmi vysoké. V případě využití vzoru pro Vaši potřebu velmi uvítáme případný (byť i minimální) dar na účet č. 2500220711 / 2010. Dar můžete poslat i přes PLATEBNÍ BRÁNU.
Předem velice děkujeme.
Stížnost, náhrada škody při odepření nástupu do letadla, při zpožděném, zrušeném letu - vzor zdarma |
![]() |
Čtvrtek, 14. září 2006 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 7521x |
Požadavek na náhradu při odepření nástupu do letadla, při zpožděném či zrušeném letu, stížnost - vzor, formulář, tiskopis ke stažení online zdarma ______ Náhrada škody při odepření nástupu do letadla, při zpožděném či zrušeném letuFormulář stížnosti:Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce ( http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf ). Upozornění:Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (ÚCL), letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6. Stížnost ÚCL je dostupná na stránkách http://www.caa.cz/?menu=186&mm=29&stranka=232a je možné ji podat i prostřednictvím elektronické pošty na adresu Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript nebo Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript . Na výše uvedených stránkách je formulář stížnosti dostupný rovněž v anglickém jazyce. Jak tento vzor využít?Odepření nástupu na palubuObčas se stane, že letecké společnosti potvrdí pasažérům rezervaci na více míst, než je v letadle k dispozici. Pokud je vám z tohoto důvodu odepřen nástup na palubu letadla, dopravce, který let provozuje, je povinen vám nabídnout peněžní náhradu a pomoc. Dopravce většinou nejprve vyzve případné dobrovolníky, aby se svého místa vzdali za sjednanou náhradu. Pokud se nepřihlásíte jako dobrovolník, dopravce vám musí vyplatit následující náhrady:
Náhradu lze snížit o polovinu v případě, že zpoždění vašeho odletu tímto nepřesáhne 2, respektive 3 a 4 hodiny, podle výše uvedených kategorií. Zároveň vám dopravce musí poskytnout: Tato práva můžete uplatňovat na všechny lety v rámci EU, včetně charterových. Pozor! Dopravce může odmítnout nástup na palubu cestujícímu, pokud: Zrušení letuObdobná pravidla pro odškodnění platí i v případě, když je váš let zrušen. Dopravce může mít rovněž povinnost vyplatit vám náhradu ve stejné výši, jako v případě odepření nástupu na palubu, pokud vám zrušení letu neoznámí s dostatečným předstihem. Rovněž byste měli být informováni o náhradní přepravě.
Dlouhá zpožděníPokud se včas dostavíte k odbavení jakéhokoliv letu (včetně charterových):
z letiště v EU, nebo na letiště v EU z letiště mimo EU, pokud let provozuje dopravce z EU,
a pokud dopravce provozující let předpokládá zpoždění 2 hodiny a více, musí vám poskytnout stravu a občerstvení, příp. ubytování v hotelu (včetně přepravy) a komunikační vybavení.
Pokud zpoždění přesáhne 5 hodin, musí vám přepravce rovněž nabídnout proplacení ceny letenky (a případně i bezplatný let zpět do původního místa odletu).
Pokud jsou vám tato práva odepřena, neprodleně si stěžujte u společnosti, která let provozuje (viz níže). UpozorněníDopravce se může za určitých okolností povinnosti vyplatit náhrady zprostit. Podrobné informace o právech cestujících naleznete na webových stránkách http://apr.europa.eu, v případě pochybností lze oprávněnost nároku konzultovat s Evropským spotřebitelským centrem (www.coi.cz/esc). Důležité zákony a dokumenty
|