Nová témata diskuze

Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty Zdraví, životní styl Prevence vysokého krevního tlaku - tipy, rady, pravidla v kostce

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Prevence vysokého krevního tlaku - tipy, rady, pravidla v kostce Email
Úterý, 24. červenec 2012 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 3152x
prevence-vysokeho-krevniho-tlaku-tipy-rady-pravidlaPouček jak se vyhnout kardiovaskulárním chorobám a jak se také vyhnout hypertenzní chorobě (tedy chronickému vysokému krevnímu tlaku) je mnoho. Pokud se vám nechtějí číst, můžete si přečíst alespoň tento krátký výčet nejzásadnějších rizik, která vedou k vysokému krevnímu tlaku.
___
___


Prevence hypertenze, vysokého krevního tlaku, hypertenzní choroby

1. Omezte příjem soli

Sůl zadržuje vodu v těle a tím zhoršuje hypertenzi. Vybírejte si potraviny a jídla s nízkým obsahem soli a hotové pokrmy nepřisolujte. Maximální doporučená denní dávka je 6g kuchyňské soli, tj. jedna čajová lžička. Lepší je však toto množství ještě snížit.


2. Snižte svoji váhu

Bylo opakovaně prokázáno, že pokles tělesné hmotnosti o 3 kg vede ke snížení systolického tlaku až o 7 mmHg a diastolické zhruba 4 mmHg.


3. Změňte jídelníček

Redukujte příjem tuků a sacharidů, masa, vajec a uzenin. Naopak si dopřejte více zeleniny a ovoce, mimo jiné obsahují hodně prospěšného draslíku.


4. Hýbejte se

Nemusíte zrovna dřít v posilovně. Optimálním typem fyzické aktivity je jogging nebo jízda na kole, popřípadě chůze ostřejším tempem. Tyto činnosti je třeba provozovat v dostatečné intenzitě 3-4x týdně vždy po dobu 30-45 minut.


5. Nepijte příliš mnoho alkoholu

Alkohol poškozuje játra, mozek a srdce a jeho nadměrná konzumace zvyšuje krevní tlak. Denně si můžete dopřát nanejvýš dva půllitry piva, dvakrát 2 dcl vína nebo dvakrát 0,5 cl destilátu. Nezapomeňte, že pitím alkoholu zvyšujete kalorický přÍjem o 70-180 kcal, záleží na druhu nápoje.


6. Přestaňte kouřit

Kouření má negativní vliv na cévy a výrazně zvyšuje nebezpečí vzniku všech srdečně-cévních komplikací vysokého krevního tlaku.


7. Hlídejte si cholesterol

Zvýšená hladina cholesterolu umocňuje riziko rozvoje srdečně-cévních komplikací podobně jako kouření. Toto nebezpečí významně klesá, pokud hladina celkového cholesterolu nepřesáhne 5,0 mmol/I. Nechte si ji pravidelně měřit.


8. Uvolněte se

Zařaďte do svého životního stylu relaxaci, naučte se uvolňovat napětí, pocity tlaku, stresu a agrese. Osvojte si asertivní způsob jednání s lidmi, problémy řešte včas, v klidu a konstruktivně. Dbejte na splnění vlastních potřeb a přání.

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny