Dobré poledne, dnes je neděle 28.4.2024, svátek slaví Vlastislav, zítra Robert.

Jak zdarma zvýšit návštěvnost, sledovanost internetových stránek – tipy, rady, návod

internet_jak_zvysit_navstevnost_zdarma.jpg Jednoho dne jsem si říkal, že se podívám na internet, co se píše o zvýšení návštěvnosti webu. Otevřel jsem asi 15 internetových stránek – u některých byl obsah pochybný, ale u některých byl přínosem. Některé klíčové body jsem přepsal a jsou k přečtení zde.

___
___

Návštěvnost webu se dá zvýšit řadou způsobů. Pokud však chcete, aby na web přicházeli návštěvníci, kteří se opravdu zajímají o informace poskytnuté webem, pročtěte si několik málo rad na této stránce. Na rozdíl od grafického provedení není návštěvnost na webu na první pohled okamžitě vidět. Proto se řada firem spokojí s tím, že "jsou na webu", aniž by se hlouběji zamysleli nad užitkem, který jim to přináší. Web s minimální návštěvností užitečný být nemůže a prostředky vynaložené na jeho tvorbu a údržbu by se rozhodně daly vynaložit účelněji.

 

 

Vysoká návštěvnost webu – sen každého tvůrce:

 

Jistě každý zná ten přirozený vývoj webu. Nejprve registrace domény. Návštěvnost je zatím nulová. Snažíte se zvýšit číslo na počítadle. Nějaké to spamování diskuzí, komentářů na jiném webu. Zjišťujete, co je to SEO. Přichází první registrace do vyhledávacčů, optimalizace na vhodně zvolená klíčová slova. Ano, SEO. To je magické slovo složené ze třech písmen. Tři písmena co znamenají všechno. Tři písmena, pro které se vraždí.
Přirozený vývoj webu pokračuje. Váš web získává nové návštěvníky. Sem tam se najde i pravidelný štamgast, co navštěvuje pravidelně vaše stránky. Přicházejí první pochvalné komentáře. Vše se vyvíjí ...

 

 

Optimalizace webu:

 

Než začnete s optimalizací, podívejte se, jak je váš web hodnocen z pohledu vyhledávačů. V českých podmínkách je nejdůležitější hodnocení v podobě Google PageRank a Seznam SRANK. Google PageRank může mít hodnotu na stupnici nula až deset, u SRANKU je maximum 100. Hodnocení ovlivňuje spolu s dalšími faktory pozici vašeho webu ve vyhledávači, má také vliv na kvalitu odkazů, které směřují z vašeho webu jinam. To je důležité pro případ, že později budete chtít svůj web financovat prodejem zpětných odkazů. Ke zjištění těchto hodnot lze využít i nejrůznější webové služby, například http://nastroje.webtrh.cz/sila (trafic rank).

 

 

Proč je standartní optimalizace tak výhodná?

 

Doménu cz, ve které je umístěna většina česky psaných stránek, lze považovat za nekonkurenční prostředí. Optimalizovaných webů je totiž opravdu málo. Tento stav se zřejmě v dohledné době nezmění, protože všeobecné povědomí o možnostech optimalizace pro vyhledávače prakticky neexistuje. V praxi to znamená, že již velmi levná standardní optimalizace dramaticky zlepší umístění webu ve vyhledávačích, takže tři až osmi násobné zvýšení návštěvnosti webu není nic neobvyklého. Díky vyššímu počtu a příznivější skladbě návštěvníků se mnohonásobně sníží investice vynaložená na získání jedné zakázky z webu. Dříve prodělečný a v podstatě zbytečný web nejenže začne vydělávat, ale může se stát důležitou součástí plánovaného rozvoje Vaší firmy.

 

Návštěvnost webu ovlivníte již zvolením názvu domény:

Při výběru domény by jste se měli držet několika zásad. Název domény by měl být pokud možno krátký. Hlavně by měl být dobře zapamatovatelný. Jméno domény by mělo maximálně vystihovat obsah webu. Doporučuje se také používat českou doménu jmeno.cz pro weby zaměřené na české uživatele. Má to spojitost se zapamatováním celé adresy.

 

PageRank

PageRank je dnes alfou a omegou všeho webového dění. Jeho velikost (0-10) je v podstatě synonymem k návštěvnosti webu. Jeho výpočet nebyl nikdy odhalen, ale je pravděpodobné, že je počítán podle stránek, které na Váš blog/web odkazují. Nabízí se tak spousta tipů, o kterých se nikde moc nedočtete, ale přesto je kdekdo užívá:D

 

  • Linkujte své weby. Je to sice neetické, nicméně zpětné odkazy ve formě linků na Váš článek jsou k nezaplacení. Nebojte se použít český Linkuj.cz a Jagg.cz, slovenský vybrali.sme.sk nebo zahraniční del.icio.us nebo Digg.com. V současné době je těchto systémů nepřeberné množství. Tato taktika vám přinese jak okamžité čtenáře, tak zpětné linky.
  • Komentujte na velmi navštěvovaných webech. Z krátkodobého hlediska nic moc užitek, z toho dlouhodobějšího ovšem skvělá věc na zvýšení PageRanku. Nebojte se uvést svůj web i místo emailu, pokud pro něj není na webu kolonka. Ve většině případů si toho nikdo ani nevšimne a pokud všimne, tak je mu to jedno.

 

 

Klíčová slova i v názvu stránky:

 

Ke zvýšení návštěvnosti slouží i malý podvůdek – v názvu stránky (to znamená ten název, který se ukazuje právě teď ve vašem prohlížeči úúúplně nahoře – nad místem, kde byste klikali na položku Soubor) zadejte slova, která předpokládáte, že návštěvník při hledání ve vyhledávačích použije.

 

Mapa webu

Tento způsob je jedním z dlouhodobějších řešení, které nám však za několik měsíců či let může přinést kýžené ovoce. Hodí se spíše pro blogy. Spočívá v tom, že si necháte automaticky generovat mapu vašich stránek. Jednak bude dobře sloužit čtenářům jako seznam vašich článků a pak také hlavně bude sloužit jako perfektní materiál pro Google a ostatní vyhledávače. Pokud se nechcete spokojit pouze s obyčejnou mapou stránek v PHP, nic vám nebrání vytvářet výstup ve formátu XML. Například pro Google je dobrá XML mapa stránek například pro lokální vyhledávání na vašem webu. V takových mapách je třeba dobré určit i prioritu článků. Kód jednoho článku pak může vypadat třeba takto:

<url>
<loc>http://widlak.cz/wordpress/wordpress-21-
nevydarena-revoluce/</loc>
<lastmod>2007-02-05T15:43:55+00:00</lastmod>
<changefreq>weekly</changefreq>
<priority>0.4</priority>
</url>

Pokud používáte dominantní systém dnešní doby a sice Wordpress, doporučuji vyzkoušet hned dva pluginy, které Vám tvorbu mapy maximálně usnadní. Prvním je Sitemap Generator, který pomocí jedné funkce přidá na libovolnou stránku ve WP mapu webu. Nabízí se třeba i použití pro soubor, který definuje stránku pro Error 404. Tento plugin můžete vidět i na Widlákovi. Plugin navíc disponuje velmi slušným nastavením. Druhým pluginem je Google Sitemap Generator, který dokáže vytvářet zmiňovanou mapu webu v XML a navíc ji ještě komprimovat do archivu gz. Odkaz na XML mapu pak můžete uvést i v prvně jmenovaném pluginu, čímž se vytváří takřka dokonalé řešení. I nastavení toho pluginu je skvělé a dovoluje nastavit třeba již zmiňované priority.

 

 

Metatagy a značné zvýšení návštěvnosti webu:

 

Metatagy by neměly chybět asi v žádné stránce. Vyhledávač z nich zjistí tyto informace: Název (nadpis) stránky, klíčová slova - několik slov které maximálně charakterizují Vaši stránku. Nedoporučuje se to s klíčovými slovy přehánět. Lepší je kvalita než kvantita. Také je nevhodné opakování stejných slov. Některé vyhledávače jsou na to háklivé a mohou Vaši stránku penalizovat. Popis stránky se doporučuje v rozmezí 150-200 znaků. Tyto metatagy Vám mohou značně zvýšit návštěvnost.

<title>Nadpis stránky</title>
<meta name="keywords" content="klíčové slovo1,klíč.sl.2,... ">
<meta name="description" content="popis stránky">

 

 

Diskuzní fóra, pluginy, témata,…

 

Pomáhejte pomocí svého webu. Pokud často visíte na různých diskuzních fórech a rádi pomáháte, tak můžete i tuto skutečnost využít k propagaci své stránky. Ukazujte vaše řešení různých problémů, uploadněte potřebný soubor/screenshot. Spousta lidí si toho všimne a ze zvědavosti navšítíví i kmenovou doménu a potencionální čtenář je tu (navíc s dobrým povědomím o vás). Pokud vytváříte pluginy nebo třeba vzhledy pro libovolný program/systém (prostě všechno, co nemusí nutně mít svůj web), vytvořte mu stránku na subdoméně vašeho webu. Tuto subdoménu můžete samozřejmě notně prolinkovat s vaším hlavním webem a můžete tak získat ohromně výkonný systém na získávání návštěvníků. Pokud budete ještě stránku projektu pravidelně aktualizovat a budete komunikovat s vašimi uživateli, je úspěch zaručen. Například pokud vytvoříte vzhled pro WordPress, nebojte se jej uploadnout na http://themes.wordpress.net a přidejte k tématu odkaz na jeho domovskou stránku. Divím se, kolik lidí tyto jednoduché způsoby ignoruje, přičemž programy a obzvláště PHP systémy mohou mít gigantickou základnu uživatelů.

Důležité je uvědomit si, jaké vlastně chcete návštěvníky. Pokud provozujete internetový obchod, budou takové odkazy v profilech působit přinejmenším podivně. dDobrý internetový obchod si získává zákazníky především službami. Pokud ovšem provozujete blog, stejně jako já, chcete oslovit co nejvíce lidí, případně si trochu přivydělat za nějakou tu reklamou, plně se tyto formy propagace hodí. S tímto souvisí také volba vhodné domény a vůbec vaší přezdívky. Pokud si za doménu vybere třeba blogoduchodcichimladychlidech.cz, tak si adresu zapamatuje málokdo. Stejně tak, chcete-li spojovat s webem přímo svou osobu. Volte jednoduchou přezdívku, jako dobrá příklad může posloužit třeba rAdo Radka Hulána, která je s ním již opravdu nerozlučně spjata nebo třeba dgx

Na závěr si dovolím jeden globální tip. Nic nepokazíte tím, pokud budete adresu svého webu umísťovat na všechna místa k tomu určená (profily diskuzních fór, profily na komunitních webech typu YouTube nebo Last.fm - tento mně přitáhl již 800 UIP za asi 6 měsíců, atp.). V žádném případě ale neumísťujte za vidinou každého odkazu odkazy tam, kde se to nehodí. Nespamujte odkazy na svůj web, rozhodně to není do budoucna ideální výhled a může to být velmi kontraproduktivní.

 

 

Kvalitní design a obsah webu:

 

Vůbec prvním předpokladem pro trvalé zvyšování návštěvnosti je kvalitní design a obsah webu. Pokud váš web nenabídne uživatelům kvalitní obsah a nebude mít alespoň trochu profesionálně vypadající grafiku s největší pravděpodobností vaše snaha o zvyšování návštěvnosti nepřinese z dlouhodobého hlediska žádný podstaný efekt. Grafika a obsah jsou tedy velmi důležité.

 

 

SEO optimalizace pro vyhledávače:

 

Jedná se o optimalizaci webu provedenou takovým způsobem, aby se určité stránky objevovaly při hledání nějakého klíčového slova na prvním místě. SEO zajistí návštěvnost webu, přivede velmi žádoucí návštěvníky vyhledávající nabízený produkt, a přednostní umístění značně napomůže prestiži značky. V Čechách připadá v úvahu optimalizace prakticky pouze pro dva vyhledávače. Jedná se o již několikrát Google a dále o specificky český Jyxo. SEO je s přehledem nejlepší metodou, jak návštěvnost webu zvýšit a rovněž je pro česká klíčová slova obvykle několikrát levnější, než placené přednostní umístění.

 

 

SEO – cílená kampaň:

 

SEO kampaň je na místě vždy, když z prestižních nebo obchodních důvodů potřebujete, aby se Váš web pro určité klíčové slovo umístil mezi prvními třemi nalezenými odkazy. Existují však odvětví, ve kterých už je řada webů optimalizována. Pokud v takovém odvětví působíte, pravděpodobně si velmi dobře uvědomujete, jaký zisk může přinést umístění na první stránce výpisu z Google. Jsme ochotni přijmout rozumné riziko a uzavřít s Vámi smlouvu zaručující, že zaplatíte pouze za výsledky, nikoliv za snahu.

Vynaložené náklady se Vám vrátí tím rychleji, čím lépe jsou splněny následující podmínky:

  • Poskytujete služby zákazníkům ze širšího území.
  • Zisk z jedné zakázky je velký.
  • Působíte v oboru, pro který existují často hledaná klíčová slova.
  • Potřebujete propagovat značku (branding). První místo např. v Google může velmi pomoci k vytvoření obecného povědomí o značce.
  • Zamýšlíte prorazit na zahraniční trhy.

 

Využití SEO konzultantů:

 

Základní technikou, kterou SEO konzultant použije, je odhad kritérií, podle kterých vyhledávač řadí nalezené dokumenty. Pak je internetová stránka optimalizována tak, aby pro pečlivě vybraná klíčová slova daným kritériím co nejlépe vyhověla. Toto je pochopitelně zcela základní postup. Čím větší je množství "konkurenčních" internetových stránek, ve kterých se dané klíčové slovo nalézá, tím náročnější a specifičtější postupy si optimalizace vyžádá.

 

 

Internetové vyhledávače:

 

Na internetu existují miliardy, v doméně CZ pak desítky milionů, webových stránek. Bez speciálních vyhledávacích služeb by bylo takové množství informace zcela nepoužitelné. Internetové vyhledávače jsou proto velmi populární, zhruba 80% návštěvníků se k cílové stránce dostane jejich prostřednictvím. Například Seznam, největší portál v ČR, zpracuje denně přes 600 000 dotazů.

 

 

Google adwords:

 

Jedná se o cílenou inzerci na Google, kdy se inzerát objeví vedle přirozených výsledků při hledání pomocí určitého klíčového slova. Výhodou ve srovnání se SEO je, že není nutné najít lepšího SEO specialistu než má konkurence. Pro získání přednostního místa obvykle stačí konkurenci jednoduše přeplatit. Poměrně zásadní nevýhodou je fakt, že na adwords se kliká o poznání méně často než na skutečné, přirozené, výsledky hledání.


 

Výměna odkazů:

 

Jedná se o jednu z nejúčinnějších metod ke zvýšení návštěvnosti webu. Pokud návštěvníci přichází z webů s příbuznou tématikou, je zde šance, že se skutečně zajímají o to, co jim chcete nabídnout. Problémem této metody je velká pracnost a proto zůstává doménou zkušených webmasterů.

 

 

Email marketing – follow up:

 

Odmyslíme-li si stále rozšířenější zasílání spamu, má e-mail specifické a prakticky nenahraditelné postavení v reklamně. Je totiž ideálním nástrojem pro takzvaný follow-up. Rozesílání různých zpráv, newsletterů a dalších marketingových informací je jedním z nejlepších způsobů, jak se připomenout těm, kteří web již někdy navštívili. Aby měl e-mail smysl, musí se jednat o vyžádané informace. Jistě jste již sami navštívili řadu webů, které nabízejí nějaké užitečné služby zdarma. Jedinou podmínkou bývá registrace uživatele. Mnoho uživatelů pak ponechá při registraci zatrženou kolonku "Přeji si zasílat pravidelné informace". Ještě lepší však je uživatele přesvědčit, že zasílané informace mu budou opravdu užitečné a potom také takové informace skutečně zasílat.

 

Podobné články:

Bezplatné zvýšení návštěvnosti webových stránek – 10 stručných tipů v přehledu

SEO – optimalizace pro vyhledávače a zvýšení návštěvnosti stránek

Jak zvýšit sledovanost stránek webu za peníze – tipy, rady, návody

Metody a techniky optimalizace pro vyhledávače, on-page a off-page faktory, co je zakázáno

 

 


Užitečné odkazy:

SEO optimalizace

 

http://seo-servis.cz/ - ověření webu co se týče klíčových slov, PageRanku, vyhledávačů


Ranky:

 

http://nastroje.webtrh.cz/sila - měření trafic rank

 

 

Vyhledávače – soupis:

 

www.vyhledavace.net -vyhledávače

www.webceo.com – registrace webů do vyhledávače zdarma

http://vyhledavace.unas.cz/index.php - české

http://vyhledavace.unas.cz/slovenske.php - slovenské

http://vyhledavace.unas.cz/zahranicni.php - zahraniční

 

 

Prošňupávače :-) neboly boty :

 

Funkce: „prošňupe“ vámi zadanou stránku a vloží do katalogu seznam.cz – mnou velmi často používaná metoda zveřejňování při vytváření nových a nových stránek

Seznamhttp://fulltext.seznam.cz/ (česky)

Jyxohttp://jyxo.cz/d/submit (česky)

Live.comhttp://search.msn.com/docs/submit.aspx (česky)

Google.comhttp://www.google.com/addurl/?=continue=/addurl (anglicky)

Yahoohttp://search.yahoo.com/info/submit.html (anglicky)

AltaVista.comhttp://www.altavista.com/addurl/ (anglicky)

Vcelku výrazně by vám měla pomoci ke vkládání tato stránka, kde jsou vloženy okna se všemi výše zmíněnými weby s možností rychlého uložení (doporučuji prohlédnout, vyzkoušet - výhody po použití hned každý pochopí).

 

seznamcz-logo.gif
seznamcz-logo.gif - seznamcz-logo.gif
Velmi důležité odkazy pro Seznam.cz:

 

Seznam.cz - rychlé přidání odkazu do fulltextového vyhledávání

Přidání URL do seznam.cz (rychlý způsob)

Přidání běžného odkazu do seznam.cz

Přidání firmy do seznam.cz.

Informace o komunikaci s vyhledávačem pomocí robots.txt.

 

 

Počítadla pro web

 

www.toplist.cz

www.navrcholu.cz

www.netagent.cz

www.waudit.cz

www.google.com/analytics/

 

 

Hlasování a linkování o článcích:

 

www.linkuj.cz

www.vybrali.sme.sk

www.mediablog.cz

www.zalinkuj.cz

www.bookmarky.cz

www.surf.sk (přidání stránky do surf.sk)  

 


 

Zdroje:
http://erben.bloguje.cz
www.volneclanky.cz
http://www.scisoft.cz
www.maxiorel.cz