Dobré dopoledne, dnes je úterý 16.4.2024, svátek slaví Irena, zítra Rudolf.

Sedavé zaměstnání a tloustnutí, nadváha, obezita

Mám sedavé zaměstnání, nepravidelné stravování a obecně žiji špatným životním stylem. Bojím se, abych nezačala rapidně nabírat kilogramy. Kolikrát denně a v jakých dávkách by se měl člověk stravovat, aby netloustl? Děkuji, Simona
___
___


ODPOVĚĎ:

Počet jídel i porce se řídí podle individuální potřeby. Obecně platí, že byste měla jíst ve více dávkách menší porce (tělo si pak nebude "myslet", že hladovíte - tzn. že je ve vašem okolí nedostatek potravy a nebude energii tolik uschovávat do zásoby).

Je důležité zachovávat určitá jídla v podobném čase - snídaně, oběd, večeře - a jídla mezmezi tím (svačina) by měla být odlehčená - například ovoce, zelenina jogurt apod.

Poukd máte sedavé zaměstnání, snažte se nevyhýbat pohybu (např. určitě nejezděte výtahem, ale choďte do schodů pěšky, domů choďte pěšky nebo vynechte jednu zastávku - tzn. nastupte o jednu zastávku MHD dále) a vyhýbejte se obecně kalorickým jídlům.

Dávejte přednost např. zeleninovým nebo ovoceným salátům (snažte se vybírat méně sladké ovoce), cereáliím (např. ovesné vločky do jogurtu - vločky mají téměř nulovou kalorickou hodnotu a přitom zasytí).