Dobrý podvečer, dnes je čtvrtek 25.4.2024, svátek slaví Marek, zítra Oto.

Reklamace nového automobilu a nárok na vrácení peněz po třetí reklamaci

20.12.2010 jsem koupil nový vůz u autorizovaného prodejce. Před 14 dny mi bohužel vůz šel špatně nastartovat a palubní počítač hlásil "chyba řízení motoru" a tudíž jsem musel nechat vůz odtáhnout do servisu prodejce. Po týdnu mi servi oznámil že je vůz opraven.  Když jsem si pro vůz došel tak jsem podepsal předávací protokol, který  si nechal technik (já jsem nic nedostal) - prý diagnostika žádnou chybu nevykazuje.

___
___

Vůz měli údajně dlouho nastartovaný a bez problémů. Ovšem po cestě domů se mi motor 3x vypnul ("zdechl") a vykazoval stejnou chybu jako před opravou. Druhý den jsem vůz odvezl zpátky do servisu, technik řekl, že tu první opravu nebudou uzavírat a vůz přebral, aniž by mi vystavil přijímací doklad. Mám dotaz zda je toto bráno jako druhá reklamace na tu samou chybu vozu a jak dlouhou lhůtu má servis na opravu (technik mi řekl, že tam může vůz být i přes měsíc). Za jakých podmínek mohu odstoupil od kupní smlouvy a nový automobil vrátit prodávajícímu? Děkuji, Eduard

Reklamace nového automobilu, právo odstoupit od kupní smlouvy a nárok na vrácení kupní ceny

ODPOVĚĎ:
Z jednání technika lze dovodit, že bude opětovně nahlášená závada zahrnuta do první reklamace, což je chyba, protože fakticky je to reklamace druhá a při třetím reklamování stejné závady byste měl nárok na vrácení kupní ceny proti vrácení zboží. Vzhledem k tomu, že nemáte příslušné doklady, tak se Vám nepodaří prokázat, že je to druhá reklamace. Prodejce (příp. servis) je Vám povinen tyto doklady vždy vydat, takže při dalších reklamacích se nenechte obcházet tímto způsobem.

Odstoupit od kupní smlouvy můžete, pokud se jedna vada vyskytne opakovaně (standardně se jedná o opakovanou vadu, pokud se vyskytne třikrát) nebo předmět koupě trpí větším množstvím různých vad.


Co se týče reklamační lhůty - vyřízení reklamace ze zákona má proběhnout do 30 dnů, delší lhůta může být pouze v případě, že se na tom smluvní strany (Vy a prodejce) dohodnou (Vy s tím tedy musíte souhlasit).

V případě, že nebude reklamace vyřízena ve lhůtě, doporučuji firmu vyrozumět o odstoupení od kupní smlouvy (dohoda není jednostranné oznámení o tom, že reklamační lhůta bude delší a nikdo Vám existenci tohoto oznámení nedokáže) a požadovat vrácení peněz.


Odpověď poskytla Bezplatná právní poradna online.