Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Poradna Otázky a odpovědi Ploché nohy, drápovité prsty, vybočený kotník, vbočený palec, dvojitá pata, patní ostruha - prevence

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Ploché nohy, drápovité prsty, vybočený kotník, vbočený palec, dvojitá pata, patní ostruha - prevence Email
Úterý, 26. květen 2015 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 5942x

 

Existuje prevence plochých nohou a různých nemocí nohou u dítěte? Děkuji, Ivana

___

___

ODPOVĚĎ:

Více než 99 procent dětí se rodí se zdravýma nohama. Přesto již 30 procent prvňáčků je má v důsledku nošení nesprávné obuvi a nedostatku pohybu poškozené. A později v dospělosti to není o nic lepší. Celodenní zátěž na dolní končetiny je značná. Většina lidí má nohy sevřené v těsné a nepohodlné obuvi. Výsledkem jsou různé nemoci a deformity nohou. Nejjednodušší cestou, jak jim předcházet, je pravidelná chůze v kvalitních botách nebo bez nich, cvičení, relaxační koupel a masáž. Nohám dělá dobře cvičení, které rozvíjí cit pro kontakt se zemí a optimální rozložení tlaku v nohou, zlepšuje pohyblivost a preventivně působí proti všem běžným nemocem nohou, jako jsou ploché nohy, drápovité prsty, vybočené kotníky, vysoké nohy, vbočené palce, dvojité paty, patní ostruhy a další. Také častý výskyt bradavic a jiných kožních onemocnění varuje před podceňováním hygieny v lázeňských zařízeních, společných šatnách, umývárnách a sportovních klubech a v neposlední řadě před nošením obuvi ze syntetických materiálů, často bez hygienických atestů. Cviky při konkrétních potížích by měl vždy určit fyzioterapeút na základě důkladného podologického vyšetření a výsledky by měl průběžně kontrolovat a zaznamenávat. Preventivních cviků pro zdravou funkci nohou je mnoho a může je provádět každý (roztahování prstů, kroužení v kotnících, natahování nohou a oblékání ponožky pouze nohama, psaní tužkou drženou palcem a ostatními prsty nohy, uchopování drobných předmětů a dalšf). Další velká skupina cviků vyžaduje zatížení nohou převážně vestoje. Jsou to výpony na špičky, chůze po špičkách, nácvik rovnováhy na nakloněné nebo nestabilní plošině, chůze s bosýma nohama po nerovném terénu v trávě, oranici nebo po kamínkách či v písku. Cvičíme naboso, posilujeme svaly chodidla. Jak sílí svaly nohou, oblouk chodidel se zvedá. Na zdraví nohou, a tím i na kvalitu života, má velký vliv způsob našeho života, tedy naše psychika. Také u dolních končetin platí, že většina onemocnění je psychosomatického původu, to znamená, že se na jejich vzniku podílí negativní myšlení a stres. Tělo a mysl je celek a pozitivní psychický stav se musí stát nedílnou součástí prevence i léčby všech onemocnění. Také reflexní masáže na dřevěných strojcích pomáhají regeneraci nejen chodidel, ale působí harmonizačně na celé tělo.

 

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny