Nová témata diskuze

Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Poradna Otázky a odpovědi Cukání oka, očního víčka, v oku - příčina, léčba, informace

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Cukání oka, očního víčka, v oku - příčina, léčba, informace Email
Sobota, 29. srpen 2009 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 69384x

Někdy se mi stává, že mi cuká oční víčko. Je to nějak nebezpečné? Jak je možné to řešit nebo léčit? Ivana

___

ODPOVĚĎ:
Cukání očních víček nepatří mezi žádné závažné nemoci nebo stavy a je spíše pacientem pociťovaný subjektivní nepříjemný stav. Jedná se většinou o zvýšenou nervosvalovou dráždivost, která se takto projevuje.
Příčinou je nerovnováha iontů v organismu. Stav lze řešit dostatečným příjmem hořčíku, vitamínu B6 (pyridoxinu) - obojí je možné koupit v lékárně (a vitamín B6 můžete vyměnit za B-komplex, který obsahuje už většinu vitamínů skupiny B). V případě že ani to nepomáhá navštivte neurologa, který může doporučit další vyšetření (EMG, hořčík v červených krevních destičkách /Mg v erytrocytech/, ad.). V krajním případě je možné stav řešit medikamentózně, tedy léky (např.  Rivotril), které ale mohou vést k celkovému útlumu a spavosti.
Hodně lidí se ptá, jestli se nemůže předávkovat hořčíkem a vitamíny B. Ne, nemůže. Nadbytečný hořčík a vitamíny skupiny B jsou rozpustné ve vodě, takže je tělo při nadbytku může vyloučit močí
 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny