Dobré ráno, dnes je čtvrtek 25.4.2024, svátek slaví Marek, zítra Oto.

Atraktivní muž? Podle žen jiný pro sex a jiný pro rodinu.

atraktivni_muz.jpgExistuje klíč, podle kterého ženy vybírají muže? Atraktivita obou pohlaví souvisí vždy s tím, zda právě hledáme známost na jednu noc, nebo trvalé partnerství. Pro každou z těchto sexuálních strategií jsou totiž důležité úplně jiné hodnoty.

___

___ 

Muž do postele musí mít ... 

Pokud žena hledá dobrodružství jen na jednu noc, jsou pro ni důležité tzv. testosterondependentní ukazatele. Jsou to takové vizuální a behaviorální charakteristiky, které signalizují dobré zásobení organismu mužskými pohlavními hormony, androgeny. Konkrétně se jedná především o trojúhelníkovitý tvar horní části těla: široká ramena, úzký pas, malý zadek. Nic není na muži méně erotického než právě příliš velké hýždě. Testosterondependentní je i namodralý odstín vousů ve tváři po holení, vyvinutá muskulatura, ostře řezaný obličej a vysedlé lícní kosti.

 

Žena když říká ne, myslí ano? 

 

Někdy se říká, že když žena v souvislosti se sexem říká "ne", tak vlastně myslí "ano" nebo "možná". Američtí výzkumníci provedli studii, ve které zjistili, že tato lidová moudrost do značné míry skutečně platí. Až 60 % Rusek, 50 % Číňanek a 40 % Američanek v dotazníku uvedlo, že když někdy říkaly "ne", myslely vlastně "ano". Proč to tyto ženy dělaly? Testovaly si své partnery z hlediska sexuální asertivity? Z výsledků výzkumů ovšem také plyne, že polovina žen vždy, když říká "ne", skutečně myslí "ne". Nerespektování jejich přání by pak mohlo lehce končit obviněním ze znásilnění.

 

Důležité je, aby muž zabezpečil - dříve maso jelena, nyní samozřejmě peníze 

 

Pokud žena hledá trvalé partnerství, dlouhodobý vztah a otce svých budoucích dětí, hrají roli v jejích sexuálních strategiích úplně jiné charakteristiky muže. Tou nejdůležitější je, jaký má dotyčný uchazeč tzv. přístup ke zdrojům. V minulosti v tlupě lovců-sběračů to znamenalo např. přední místo při rozdělování nejlepších kousků masa z uloveného jelena. V naší dnešní kultuře je tím pak myšlen dostatek peněz, finančních zdrojů. Muži ve všech kulturách navenek vždy důsledně signalizovali, jak jsou na tom z hlediska sociální hierarchie, majetku, moci.

 

Indiánská čelenka a mercedes podnikatele k sobě nemají daleko. Muž se ale musí umět o "své" podělit. 

 

Stačí vzpomenout na indiánské náčelníky a počet per v jejich čelenkách nebo mercedesy našich podnikatelů. Pro ženu by však bylo zcela zbytečné, kdyby její partner měl dobrý přístup ke zdrojům, ovšem nebyl ochoten se s ní o tyto zdroje podělit. Proto si musejí ženy muže otestovat. Proč by jinak ženu potěšilo pozvání na večeři nebo krásná květina i v těch případech, kdy je sama bohatší než její nápadník? Je to totiž signálem právě jeho ochoty investovat do ní! Navíc je výzkumem prokázáno, že ženu potěší dárek nikoli podle ceny, ale podle jeho hodnoty vzhledem k příjmu muže. To znamená, že kniha básní od studenta může mít pro ženu stejnou hodnotu jako diamantový prsten od bankovního manažera. K tomu navíc přistupují další důležité charakteristiky mužů - například jejich schopnost předstírat vytrvalou oddanost nebo zájem o malé děti. Nic z toho totiž není mužům v podstatě vlastní, ale tyto dovednosti rozhodně zvýší pravděpodobnost toho, že budou připuštěni k reprodukci.