Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Poradna Otázky a odpovědi Zimní sporty a hubnutí - jaká je vhodná strava?

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Zimní sporty a hubnutí - jaká je vhodná strava? Email
Pátek, 29. listopad 2013 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1341x

Snažím se jíst pravidelně a zdravě, v zimě však hodně sportuji (běžky, brusle apod.). Jak se v takovém případě nejlépe stravovat? Ludmila

___

___

ODPOVĚĎ:
Na sportovní aktivity, jako je pěší turistika, lyžování, bruslení a podobně, je třeba se připravit, zvláště trvají-li déle než hodinu. Během sportu totiž dochází k velkému výdeji energie, proto doporučuji načerpat ji už ráno při snídani. Snídejte celozrnný chléb a pečivo, ovesné vločky a přidejte bílkoviny, které vás zasytí - tvaroh, sýr, vejce, šunku, jogurt.

Pozor! Při plánovaném delším výletu v horách v zimě můžete zařadit i jídla s vyšším obsahem tuků! Nezapomeňte ani na příjem tekutin. Rozhodně se nepřejídejte před aktivitou, raději do batohu či do kapsy zabalte svačinu - müsli tyčinky, oříšky, jablko, ale třeba i tatranku, nebo celozrnné pečivo se sýrem.

Obědvejte nejlépe rýži, těstoviny a maso, přidejte zeleninový salát. Odpoledne také nezapomeňte na svačinu a dostatek tekutin. Dehydratace totiž zhoršuje výkonnost a zvyšuje riziko úrazů. Pokud chcete skutečně hubnout, strava by měla být odvážená a energeticky zohledněná vzhledem k energetické spotřebě při sportu.

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny