Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Poradna Otázky a odpovědi Nespavost, spánková hygiena - rady jak usnout

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Nespavost, spánková hygiena - rady jak usnout Email
Neděle, 05. říjen 2014 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 2011x

 

Často se mi stává, že večer ležím v posteli a nemohu usnout. V hlavě se mi honí myšlenky na práci a usínám až k ránu, pak jsem unavená a podrážděná. Co se s tím dá dělat? Gabriela

___

___

ODPOVĚĎ:

Doporučuji dodržovat spánkovou hygienu, tj. nepít kávu, černé ani zelené čaje v pozdním odpoledni, tj. 4-6 hodin před ulehnutím, večer vynechat těžká jídla; poslední jídlo byste měla sníst nejpozději cca 3 hodiny před spánkem. Vyčistit hlavu vám pomůže i lehká procházka po večeři. Večer byste neměla pít alkohol a před ulehnutím nekuřte. V ložnici větrejte, minimalizujte hluk a světlo. Spánková teplota místnosti je 18 až 20 °C. Uléhejte a vstávejte každý den v přiměřeně stejnou dobu (+/- 30 minut).

Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu, tedy přes den si v ní nečtěte apod. Postel neslouží k přemýšlení. K uklidnění a lepšímu usnutí vám mohou pomoci i bylinkové směsi na zklidnění, především pak ty s obsahem meduňky nebo kozlíku. To by vám mělo pomoci usnout.

 

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny