Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Poradna Otázky a odpovědi Léky na ředění krve, Warfarin a vypadávání vlasů

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307
Léky na ředění krve, Warfarin a vypadávání vlasů Email
Sobota, 24. březen 2012 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 5342x
Mohou léky na ředění krve, pokud je beru dlouhodobě, způsobit vypadávání vlasů? Existují mezi nimi nějaké, které by to nedělaly? A jak mohu vypadávání vlasů případně zamezit? Děkuji. Ivana
___
___


ODPOVĚĎ:

Ano, léky užívané k ředění krve v tabletách (perorální antikoagulancia), tedy ve Vašem případě zřejmě Warfarin, mohou u citlivých osob vyvolávat padání vlasů. Tento vzácný nežádoucí účinek léčby je bohužel popsán u všech používaných přípravků. Přesto si myslím, že by bylo vhodné situaci konzultovat s kožním lékařem, a zjistit, zda příčinou vypadávání vlasůjsou skutečně tyto preparáty.

Vypadávání vlasů je v každém případě možné omezit šetrnou péčí o vlasy i pokožku hlavy a používáním nedráždivých kosmetických prostředků.

Důležité je také dostatečné prokrvení pokožky hlavy i vlasových kořínků, kterého dosáhneme jemnou masáží při umývání vlasů a používáním kartáčů či hřebenů se zaoblenými zuby při česání. Vyhněte se naopak trvalé ondulaci, kulmování, barvení vlasů či jiným úpravám, které by mohly dále poškodit vlasové kořínky. Poraďte se s kadeřnicí o volbě vhodného účesu. A nezapomeňte: o kvalitě a množství vlasů rozhoduje také způsob výživy.

 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny