Dobré dopoledne, dnes je sobota 13.7.2024, svátek slaví Markéta, zítra Karolína.

Dlouholetý vztah může vést k odcizení - řešte to!

dlouholety_vztah_muze_vest_k_odcizeni.jpgVypadá to ve vašem vztahu také tak? Po letech společného soužití jste se vzájemně odcizili. Přesněji řečeno žijete každý v jiném světě. Hledáte důvod, proč zase na vztahu pracovat? Zkuste si třeba popřemýšlet nad tím, jak by vám bylo bez vašeho partnera? Pokud na vztahu nebudete pracovat a přijde někdo zajímavější, můžete o něj reálně přijít. Nechte to dojít tak daleko.
___
___ 
Každý z vás má svůj okruh přátel a známých, každý se věnuje svým koníčkům a zájmům, a to stále častěji bez přítomnosti toho druhého. Žijete už pouze vedle sebe a štěstí, něžnost a spokojenost jsou pro vás záležitosti, na které si pouze vzpomenete se slovy: "To už je všechno tak strašně dávno.."

Nešťastný vztah ale také negativně ovlivňuje všechny ostatní oblasti života. Snižuje výkonnost, psychickou zatížitelnost organismu a konečně také zvyšuje náchylnost k různým nemocem. Přejete si váš vztah zlepšit? Chtěli byste se s partnerem méně hádat? Přáli byste si prožívat s tím druhým opět více věci společně? Chtěli byste být opět šťastnější a změnit svuj život tak, abyste v něm našli to, co již tak dlouho postrádáte? Co byste měli udělat?


Desetibodový dlouhodobý program ke zlepšení vztahu:

1. Dělejte svému partnerovi/své partnerce upřímně míněné komplimenty. Zmiňte se o všem, co vám na vašem partnerovi/vaší partnerce přijde pozitivní. Nepřecházejte beze slova pozitivní maličkosti, ale hovořte o nich. Uvidíte, jak toho druhého potěší, že jste si toho všimli.


2. Zvykněte si alespoň dvakrát denně říci něco milého. Řekněte mu/jí, že ho/ji máte rádi. Ze začátku to možná nebude jednoduché -je to již relativně dlouhá doba, co jste něco takového říkali naposledy. Odvahu! Váš partner nebo partnerka budou jistě překvapeni a budou mít stoprocentně radost. A uvidíte, že se vám to pozitivně vrátí zpět.


3. Častěji se smějte. A především se smějte na svého partnera/svoji partnerku -z prosté náklonnosti a radosti z toho, že jsou.


4. Měli byste si zvyknout věnovat svému partnerovi/své partnerce čas od času nějakou maličkost. Nemusí to být dárky, které stojí peníze. Pozornost spočívá například v tom, že toho druhého zprostíte nějaké nepříjemnosti.


5. Dejte svému partnerovi najevo, že oceňujete, pokud vám něčím udělal radost. Také zde se jedná o to mít radost z malých pozorností.


6. Podnikejte opět více věcí společně. Dopřejte si dostatek času na věci, které vás oba baví, případně které vás dříve bavily.


7. Zajímejte se o věci, které zajímají vašeho partnera/vaši partnerku.


8. Více spolu hovořte. Existuje tolik věcí, které se vás obou dotýkají a vyplatí se o nich mluvit.


9. Naučte se opět naslouchat.


10. Buďte častěji něžní. Ještě stále to umíte - věřte si, je to ve vás.

Pokud budete tento desetibodový dlouhodobý program důsledně dodržovat, uvidíte, že vaše životní partnerství nabude nových netušených kvalit.