Příjemnou noc, dnes je pátek 3.5.2024, svátek slaví Alexej, zítra Květoslav.

Jak zvýšit sledovanost stránek webu za peníze – tipy, rady, návody

internet_penize_do_navstevnosti.jpg Návštěvnost webu se dá zvýšit řadou způsobů. Pokud však chcete, aby na web přicházeli návštěvníci, kteří se opravdu zajímají o informace poskytnuté webem, pročtěte si několik málo rad na této stránce. Na rozdíl od grafického provedení není návštěvnost na webu na první pohled okamžitě vidět. Proto se řada firem spokojí s tím, že "jsou na webu", aniž by se hlouběji zamysleli nad užitkem, který jim to přináší. Web s minimální návštěvností užitečný být nemůže a prostředky vynaložené na jeho tvorbu a údržbu by se rozhodně daly vynaložit účelněji.

___
___

Návštěvnost webu se dá zvýšit řadou způsobů. Pokud však chcete, aby na web přicházeli návštěvníci, kteří se opravdu zajímají o informace poskytnuté webem, pročtěte si několik málo rad na této stránce. Na rozdíl od grafického provedení není návštěvnost na webu na první pohled okamžitě vidět. Proto se řada firem spokojí s tím, že "jsou na webu", aniž by se hlouběji zamysleli nad užitkem, který jim to přináší. Web s minimální návštěvností užitečný být nemůže a prostředky vynaložené na jeho tvorbu a údržbu by se rozhodně daly vynaložit účelněji.


Placený přednostní výpis v adresářích:

odobně, jako je tomu u SEO, tato metoda nejen zvýší návštěvnost webu, ale přivede na něj i návštěvníky, kteří aktivně pátrají po nabízených službách. Nicméně, ve srovnání se SEO, trpí placené přednostní umístění řadou nedostatků:

  1. Jediným portálem, ve kterém má u nás tato reklama smysl, je Seznam. Přestože celková návštěvnost ze Seznamu je o něco větší než z Google, je třeba odděleně platit za hledání pomocí klíčových slov a za listování v sekcích. Jde tedy o finančně velmi nákladné řešení.
  2. První tři místa prakticky na všechna významnější klíčová slova bývají často obsazena.
  3. Míst na první straně je dvacet, nikoliv pouze deset jako na Google, efekt umístění na první straně se tím snižuje.
  4. Přednostní umístění na Seznamu nedodá autoritu srovnatelnou s podobným umístěním na Google.


Koupě a výměna odkazů

Odkazy vyměňujte především s obsahově stejně zaměřenými weby. Jen tak dosáhnete optimálního užitku. Výměna odkazů vám většinou nepřinese přímé návštěvníky z konkrétního webu (leda by odkaz byl na dobře viditelném místě, kde upoutá), ovšem má pozitivní vliv na kvalitu vašeho webu v očích vyhledávačů a následný posun na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Před výměnou odkazu si ověřte, jaké hodnocení má web, se kterým si odkazy budete měnit. Vyměňujte hlavně s těmi, které mají podobné nebo lepší hodnocení.

Odkazy lze samozřejmě i nakoupit. Výměnu či nákup je nejlepší dohodnout individuálně s provozovateli webů. Existuje také služba www.slink.cz (viz Zpětné odkazy , Slink a mé zkušenosti ).



Metody nezávislé na internetu - inzerce:


Zvyšovat návštěvnost webu například inzercí v denním tisku se vyplatí jen zřídka. Vždyť právě internet je levné a přitom účinné reklamní medium. Lákání návštěvníků webu inzercí mimo internet se vyplatí například v situaci, kdy je třeba upozornit na internetové služby ty, kteří internet běžně nepoužívají. Jindy může být web použit jako doplněk klasické reklamní kampaně a sloužit k podávání podrobných doplňujících informací.


Placená reklama, bannery


Jedná se o různé reklamní bannery, případně i textové inzeráty. Ty se od sebe liší umístěním, velikostí, agresivitou a způsobem platby. Často se používají tzv. PPC (pay per click) bannery, kdy inzerent platí určitou malou sumu za každého návštěvníka, kterého tímto způsobem získá. Inzerce může na web přivést mnoho uživatelů, vysoká návštěvnost však obvykle nepřináší adekvátní užitek. Většina takto získaných návštěvníků se totiž na web dostane více méně nechtěně a nemá o jeho obsah zájem. Inzerce příliš neposiluje prestiž značky. Naopak, agresivní banner může vyvolat spíše negativní asociaci.

Nákup reklamy na Google AdWords nebo u Seznam Sklik umožňuje vytvořit krátké inzeráty zacílené na konkrétní klíčová slova, skupiny uživatelů a obsah stránek. Sklik zobrazuje reklamy pouze ve vyhledávačích, AdWords i na webech spousty uživatelů po celém internetu. Na klíčová slova sice můžete cílit správnou optimalizací svého webu, nicméně rozhodně neobsáhnete všechny výrazy. Navíc díky placené kontextové reklamě nemusíte čekat, až vaše stránka dosáhne takové kvality, aby se zobrazila na předních pozicích ve vyhledávačích. Přínos na návštěvnost je při dobře zvolených klíčových slovech okamžitý.

U zmíněného způsobu reklamy stanovujete částku za proklik. Platíte tedy za uživatele, kteří na web skutečně přijdou. Google i Seznam se navíc snaží všemožně zamezovat tomu, aby například vaše konkurence schválně proklikávala reklamu a čerpala tak váš rozpočet. Nejrůznější mechanismy také brání tomu, aby majitelé webů, na kterých se reklama bude zobrazovat, proklikávali odkazy, aniž by je zajímalo, co na svém webu máte.

Nákup bannerů doporučuji jen v případě, že chcete budovat povědomí o značce. V takovém případě by mělo jít o částky v řádech tisíců až desetitisíců, aby se bannery skutečně ukazovaly „na každém rohu“. Kupovat malé množství bannerů nemá význam. Tato reklama má nevýhodu v tom, že většinou platíte za zobrazení, nikoli za počet uživatelů, kteří na váš web skutečně přijdou.


Provizní prodej, soutěže


Affilitate, neboli provizní systém prodeje. Vy nám dáte zákazníky, my vám dáme procenta ze zisku. V praxi je to tak, že se sleduje, který uživatel se z jaké stránky dostal na web výrobce a pokud zde udělá útratu v nějaké době, dostane majitel odkazující stránky nějakou provizi. Je to velmi úspěšné, u webmasterů oblíbené, firma s tím má minimální náklady a starosti. Kromě toho, že provizní systém přivede zákazníky, buduje se tím i povědomí o značce – čím zajímavější provizní systém nabídnete, tím víc webmasterů bude vaše výrobky a služby propagovat na svých stránkách.

Oblíbené jsou také soutěže. Jakmile nabídnete nějakou věc zadarmo, můžete očekávat, že to přiláká spoustu lidí. Abyste dosáhli dobrého efektu, měla by se soutěž týkat něčeho, co s vaším webem souvisí. Totéž platí pro výhru v této soutěži. Potenciální čtenáře, zákazníky a soutěžící můžete informovat například na serverech Soutez.cz nebo Souteze123.cz .


Zdroje:
http://erben.bloguje.cz
www.volneclanky.cz
http://www.scisoft.cz
www.maxiorel.cz