Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty Zdraví, životní styl Návod jak zlepšit paměť - tipy, rady, triky, brainwalking

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7306
Návod jak zlepšit paměť - tipy, rady, triky, brainwalking Email
Čtvrtek, 03. leden 2013 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 4637x
navod-jak-zlepsit-pamet-tipy-rady-triky-brainwalkingKam jsem jen dal brýle? Jak se ten člověk jen jmenuje? Kam jsem jen dal klíče? Pokud si na spoustu věcí také nemůžete vzpomenout, poradím vám dnes několik tipů, jak si zlepšit paměť a jak si procvičit mozek, aby lépe fungoval.
___
___



Mozek je nejsložitější orgán lidského těla. Řídí veškerou naši činnost, má téměř neomezenou kapacitu pro ukládání informací. Dokáže si zapamatovat tisíce vjemů a poznatků. Jde jen o to je správně uložit a v pravou chvíli vytáhnout z paměti. Pokud ho však netrénujeme, zakrní. Zrovna tak jako všechny svaly v těle, které neposilujeme. Začněte cvičit, čínky ale nepotřebujete!

KYSLÍK A ČERSTVÝ VZDUCH

Choďte na čerstvý vzduch, hodně větrejte a snižte teplotu v pokoji. Stačí o jeden stupeň, než jste zvyklí, a organizmus se nabudí.

POHYB

Fyzická zátěž prokrvuje celé tělo a tedy i mozek. Ten pak mnohem lépe pracuje. Najděte si pohyb, který vás bude bavit. Může to být, který vás bude bavit, může to být sport nebo obyčejná rychlejší chůze. V práci se protáhněte nebo projděte po chodbách a nikdy nejezděte výtahem.

PŘEJÍDÁNÍ

S cpaným žaludkem budete mnohem unavenější a mozek lenivější. Zpomalí se reakce i myšlení. Když snížíte kalorie o třetinu, zlepší v se vám paradoxně paměť až o 20 procent.

POŘÁDNĚ SE VYSPĚTE

Dopřejte si nejlépe osm hodin nerušeného spánku. Není však důležitá pouze jeho délka, ale i kvalita. Správná postel a matrace, ticho a čerstvý mírně chladnější vzduch by měly být samozřejmostí. Máte-li možnost, zavřete si na chvíli oči i po obědě nebo během dne, když budete unavení. I pouhých pár minut dělá divy.

KOUŘENÍ A CIGARETY PAMĚTI ŠKODÍ

Co se paměti týče, jsou na tom kuřáci o poznání hůř než nekuřáci. Američtí vědci zjistili, že když skončíte s kouřením, výrazně si zlepšíte krátkodobou paměť.

PIJTE HODNĚ TEKUTIN

Dostatečná hydratace organismu zlepšují tekutost (reologické vlasnosti) krve a vedou tak k lepšímu prokrvení mozku. Denně byste měli vypít (s ohledem na teplotu okolního prostředí) až dva a více litrů tekutin denně. Vhodné jsou neperlivé minerálky nebo bylinkové čaje.

STEREOTYP PAMĚTI NESVĚDČÍ

Rutina je zabiják paměti. Choďte domů z práce jinou cestou. Pokud jste pravák, zkuste běžné věci dělat levou rukou. Cestujte a poznávejte nová místa. Jděte nakupovat bez seznamu.

VŮNĚ

Spojujeme si je s různými situacemi, prostředím, ale i lidmi nebo pocity. Jakmile ucítíte známé aroma, vybaví se vám konkrétní věc.

ŽVÝKEJTE

Ačkoli se to může zdát neslušné, žvýkání pomáhá paměti. Pomáhá díky anatomickým poměrům mechanicky "vhánět" krev do mozku a tak zlepšovat soustředění. A to dokonce až o 35%. Věnujte se ale složení žvýkaček.

UČTE SE A ČTETE

Verše, cizí jazyky, slovíčka nebo třeba názvy ulic - cokoli, kdykoliv, kdekoliv.

HRAJTE SI

Luštěte křížovky, hádanky nebo kvízy. Vybírejte si logické a deskové hry, nad kterými musíte přemýšlet. Zapojte se do vědomostních soutěží.
Procvičíte nejen myšlení, zdravý adrenalin vás také správně nabudí.


VYROBTE SI POMŮCKY

Musíte si zapamatovat přesnou větu a bojíte se, že to nezvládnete? Sestavte si z prvních slabik každého slova básničku. Text vám pak lehce naskočí.

VITAMÍNY A MINERÁLY

Vhodná strava bohatá na vitaminy a minerály pomůže ke správnému fungování mozkových buněk. A které jsou nejdůležitější?
  • Vitamín B12 (kobalamin) - pomáhá udržovat v dobém stavu nervové buňky, keré tvoří alfu a omegou paměti. Jeho nedostatek může vést až k atrofii mozku. Najdete ho hlavně v rybách, vnitřnostech nebo mléčných výrobcích.
  • Hořčík - zlepšuje paměť a myšlení. Obsahuje ho zelenina, čerstvé i sušené ovoce, ryby, brambory nebo kakao.
  • Jód - pokud chybí, jsme apatičtí a hrozí deprese. Nejvíce ho mají mořské ryby nebo vnitřnosti.
  • Zinek - důležitý antioxidant. Při jeho nedostatku můžete mít psychické problémy. Doplníte ho ovesnými vločkami, vejci nebo mléčnými produkty.
  • Železo - nezbytný minerá1 přenáší k mozkovým buňkám kyslík. Velké množství ho najdete v mase, luštěninách, žloutku, vnitřnostech ...

CHODÍCÍ MOZEK - BRAINWALKING

Metodou, které se říká brainwalking můžete procvičovat paměť kdekoliv a kdykoliv. Např. procházíte-li se po louce, vzpomínejte na jména rostlin, keřů a stromů. Jdete-li po ulici, vzpomínejte na názvy věcí - okap, kanál, obrubní, nárazník, ostrůvek tramvaje, troleje, pantograf, apod.
 
Share on Myspace
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny