Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7307

Texty

Výsledky voleb prezidenta 2018, 2. kolo - Zeman, Drahoš

Email
Sobota, 27. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 2914x   

Volba prezidenta 2018 výsledky grafPrezidentské volby, výsledky. O druhé kolo prezidentské volby je nebývalý zájem. Společnost je rozpolcena téměř na půl na voliče "jistoty" - ing. Zemana a očekávaných příznivých změn - prof. Drahoše. Kolik % hlasů získal od Vás voličů ing. Zeman a kolik prof. Drahoš se dozvíte na této stránce: 

Celý článek...
 

Poradna kojení, mléčná banka mateřské mléko, informace o kojení a jeho podpoře

Email
Středa, 17. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1830x   

poradna-kojeni-mlecna-banka-materske-mleko-informace-o-kojeni-a-jeho-podporeStránka poskytuje informace týkající se kojení a také kolem uschování mateřského mléka v mléčné bance. Věnuje se také tomu, jak podpořit tvorbu mateřského mléka. Dále se zde dozvíte odpovědi i na to, zda může dlouhodobé kojení nějak poškodit matku či být pro ni nebezpečné nebo jestli existují "pravidla" pro správné kojení. Odpovídá třeba i na otázku, zda po delší době kojení kvalita mateřského mléka z prsu klesá či nikoliv. 

__

__

Celý článek...
 

Změny 2018 - minimální mzda, důchody, doplatky na léky, otcovská, ošetřovné, přídavky, daňové zvýhodnění, předkupní právo, e-recepty, poštovné

Email
Úterý, 02. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1396x   

zmeny-2018-minimalni-mzda-duchody-doplatky-na-leky-otcovska-osetrovne-pridavky-danove-zvyhodneni-predkupni-pravo-e-receptyRok 2018 přináší opravdu velké množství změn, které se dotknou nás všech. Dá se říci, že se budeme mít zase o trošku lépe. Budou nižší doplatky na léky, vyšší minimální mzda a hodinová sazba, mění se výše přídavků na děti, dochází k valorizaci důchodů, zvyšuje se daňová sleva na dítě a vůbec daní. Mění se také očkovací kalendář, zavádí se otcovská (obdoba mateřské), mění se doplatky na léky, zavádí se povinně elektronické recepty nebo se obnovuje předkupní právo na nemovitost ve spoluvlastnictví. Změny se budou také týkat igelitových tašek v obchodech - ty již nebudeme moci získat zdarma od obchodníka. Potraviny s prošlou minimální trvanlivostí se nebudou vyhazovat, ale budou dávat na charitu. Příjemná změna je také pro stavebníky, kterým se usnadní stavební řízení. O tom všem ve článku. 

Celý článek...
 

Co ženy trápí po čtyřicítce

Email
Neděle, 31. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 967x   

Většina zdravotních problémů přichází po čtyřicítce. Co ženy nejvíc trápí?

Nedostatek energie, migréna i křehké kosti. Celé řadě potíži však můžete předejít. Choďte víc pěšky, upečte si makový koláč, pijte odvar z pohanky a z jídelníčku vyškrtněte colu.

Únava a malátnost

Příčinou může být nedostatek železa. Ten bývá většinou provázen i dalšími potížemi, jako jsou závratě, pocit celkové slabosti, zhoršená schopnost soustředění, dusnost při námaze či nápadně bledá pokožka. Tento stav se označuje jako anémie (chudokrevnost). Trpíte některým z uvedených příznaků? Zajděte k lékaři a nechte si udělat krevní test. Do jídelníčku přidejte také potraviny bohaté na železo (čočka, hovězí a kuřecí maso, ořechy, datle, cizma, rozinky, červená řepa, špenát).

Křečové žíly

Vyhněte se dlouhému stání. Pokud je to možné, každých 15 minut si sedněte a zvedněte nohy. Natahujte a ohýbejte nohy i pod stolem, odložte těsné džíny a boty na vysokém podpatku. Uvařte si občas pohanku (je plná rutinu, který posiluje stěny cév), nebo odvar z pohankových otrub, pijte mrkvovou šťávu a zkuste doplňky s pupečníkem asijským (gotu kola).

Problémy s inkontinencí

Povolené svaly pánevního dna posílíte speciálním cvičením nebo bylinkami. Stoupněte si, pokrčte jednu nohu, uchopte ji pod kolenem a přitáhněte stehno k hrudníku. Vydržte a vraťte se zpět do základní pozice. Nebo si sedněte na paty a mírně nadzvedávejte hýždě. V sedu se také můžete opřít o lokty a napodobovat jízdu na kole. Z bylinek zmírní potíže kotvičník, klikva, zázvor, třezalka, chmel, řepík nebo klanopraška.

Osteoporóza

Prevencí je pravidelný pohyb a strava s dostatkem vápníku. Dejte si denně svižnou procházku (3-4 km). Konzumujte víc mléčných výrobků, čerstvé zeleniny, ořechů (nejlepší jsou lískové) občas si dejte sardinky. Jasným favoritem v obsahu vápníku je mák - 100g mletého máku pokryje doporučenou denní dávku. A zapomeňte na Coca-Colu. Ta je totiž podle odborníků největší „požírač" kostí.

Důlky na stehnech

Snižte příjem solí a zásobte tělo draslíkem. Nadbytek soli způsobuje, zadržování vody v těle (ta se pak často hromadí na stehnech), draslík naopak odvodňuje. Dejte si banány, sušené meruňky a pomerančový džus. Trénujte dřepy na špičkách nebo s výskokem. Masírujte si stehna grepovým či tymiánovým olejem a zajděte na lymfatickou masáž.

Bolestivá menstruace

Silná až nesnesitelná bolest při každé menstruaci může znamenat endometriózu. V tom případě se poraďte s lékařem. Při těch „běžných" bolestech zabírá např. pupalkový olej, doplňky s výtažkem z drmku obecného a šišáku bajkalského, odvar z chmelových šištic, čaj z maliníku nebo koupel s meduňkou. Potíže zmírňuje také jóga či pilates.

Zánět močových cest

Prevencí jsou brusinky, které snižují pH moči, na urologické čaje moc nespoléhejte. Ty brání spíš tvorbě močových kamenů, ale u zánětů mohou působit dráždivě. Nejvíc pomáhá pití čisté vody bez bublinek (cca 2-31 denně), která z močových cest vypláchne nežádoucí bakterie. Můžete přidat slabší odvar z heřmánku. Pomáhá i suché teplo.

Změny na prsou

Rakovina prsu je nejčastější nádorové onemocnění žen, zrádné je v tom, že nebolí. Všímejte si proto pečlivě různých změn. Nebezpečná je především tvrdá bulka s nepravidelnými okraji, vtažená pokožka, zarudnutí a mokvání v oblasti bradavky a dvorce, nebo vzhled kůže připomínající pomerančovou kůru. Na nádor může upozornit také bulka v podpaží nebo oblasti nadklíčku. Změny jsou lépe vidět při vzpažení rukou.

Potíže se srdcem

V období menopauzy výrazně stoupá riziko srdečních onemocnění. Už nás totiž nechrání hormony estrogeny. Přesněji řečeno je jich v těle mnohem méně než dřív. Je proto nutné omezit nezdravé tuky, alkohol, silný černý čaj a kávu. A co srdci prospívá? Mořské ryby, olivový olej, výrobky z ovsa, mandle a ořechy, sója, jablka, zelená zelenina, celozrnné pečivo a červené víno (malá sklenka denně).

Migréna a bolest hlavy

Akutní bolest pomůže ztlumit akupresura. Několik vteřin mačkejte prohlubeň, která se nachází na spojnici kostí mezi palcem a ukazováčkem. Pak si dejte pár vteřin přestávku a znovu mačkejte, až do ústupu požití. Předcházet migréně lze také aromaterapií: (masáž spánků levandulovým olejem). Dále pomáhá extrakt z guarany, kopretiny řimbaby či sporýše.

 

Nejčastější chyby při cvičení - výběr sportu, denní doba, jídlo, přecenění sil

Email
Neděle, 17. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1495x   

nejcastejsi-chyby-pri-cviceni-vyber-sportu-denni-doba-jidlo-preceneni-silPohyb je tělu prospěšný jen když se dělá správně. V opačném případě může i škodit. Jakých chyb se nejčastěji dopouštíme?  Nestřídáme různé druhy sportů, neupřednostňujeme aerobní pohyb a nedbáme na to, když nás po cvičení nepřiměřeně bolí klouby a svaly. Při některých sportovních aktivitách jsou neúměrně namáhána kolena. Nejde jen o mužské sporty jako fotbal či skating.

___

___

Celý článek...
 

Zajímavosti o spánku - polohy, vliv nedostatku, kolik hodin spát, vliv na dlouhověkost, úplněk

Email
Čtvrtek, 14. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1138x   

zajimavosti-o-spanku-polohy-vliv-nedostatku-kolik-hodin-spat-vliv-na-dlouhovekost-uplnekSpánek je důležitou součástí lidského života. Aby byl co nejkvalitnější, je zapotřebí nejen dostatečná doba na odpočinek, ale i příjemné oblečení, které nebude nikde tlačit. Chcete-li ale pro svůj odpočinek i zdraví udělat to nejlepší, spěte raději nazí, radí odborníci. O spánku platí několik faktů, které ne každý zná. Jestli vás zajímají, začtěte se:

__

__

Celý článek...
 

Depilace a epilace - jaký je rozdíl a co je lepší

Email
Středa, 13. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1613x   

depilace-epilace-pinzety-holitka

Hladce oholená pokožka se stala postupem času snad nejdůležitějším módním doplňkem. A právě proto, že je tak vyžadovaná, všechny ženy hledají co nejrychlejší a nejúčinnější způsob, jak se chloupků zbavit. Stále více se objevuje i požadavek na dlouhodobě hladkou pokožku. Který ze způsobů odstraňování chloupků je vhodný právě pro Vás?
Cesty k hladké pokožce jsou dvě - depilace a epilace.

__

__

Celý článek...
 

Krmení vhodné pro ptáky do krmítka a co do něj nikdy nedávat - doporučení ornitologa

Email
Pondělí, 11. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 6548x   

co-dat-ptakum-do-krmitka-3V době, kdy ještě není sníh běžní ptáci najdou vše, co potřebují. Ani holomrazy pro ně neznamenají žádný velký problém, pokud nejde o extrémní teploty více než minus deseti či dvaceti stupňů. Až skutečně mrazivé noci, kdy teploty v noci padají k minus dvaceti stupňům, připraví ptactvo o obrovské množství tukových zásob. Bývá to zhruba pětina tělesné váhy, u opravdu drobných druhů to je dokonce i třetina hmotnosti, kterou přes den opět musí nabrat.

___

___

Celý článek...
 

Dyspraxie - příčina, příznaky, léčba, diagnostika, druhy, příběhy rodičů, literatura

Email
Středa, 06. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 2327x   

dyspraxie-pricina-priznaky-lecba-diagnostika-druhy-literatura

Padá všechno vašemu synovi z ruky, netrefí se pořádně do míče a máte pocit, že na co sáhne, to zkazí? Nezlobte se na něj, možná za to nemůže. Podobné příznaky totiž mohou provázet dyspraxii neboli syndrom nešikovného dítěte.

__

__

Celý článek...
 

Nejčastější chyby při čištění zubů - jaké to jsou?

Email
Středa, 06. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1365x   

nejcastejsi-chyby-pri-cisteni-zubu-jake-to-jsou

I když si můžeme myslet, že nás rodiče naučili si zuby správně čistit, tak ne vždy se tak opravdu stane. Některé zlozvyky v nás zanechají rodiče, některé si můžeme rozvinout sami. Čištění zubů je součástí každého našeho dne a bylo by dobré se vyvarovat chybám, které nás v budoucnu mohou v krajním případě i o zuby připravit. Nestíháte a tak jen zuby párkrát přejedete kartáčkem? Nebo si pro jistotu dáváte velké množství zubní pasty, abyste měli pocit, že jste si zuby dokonale vyčistili? Toto jsou dva největší omyly. Ale věřte, že chyb, kterých se při čištění zubů dopouštíme, je ještě více.

__

__

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 7 z 178
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny