Nacházíte se: Zbynekmlcoch.cz Texty

Sponzorované odkazy:

  • Luštitelské časopisy

Slovník - hledej:

lékařský
cizí slova
česko-anglický
anglicko-český

Předpověď počasí

Počasí dnes Počasí zítra Počasí pozítří
Další dny...

Vyzkoušejte:

SMS ZDARMA

T-mobile
Telefonica O2

Počet stránek v systému

7305

Jsme na Facebooku

Staňte se fanouškem na facebooku
Denně info o nových článcích tohoto webu na facebooku!

Web běží na serveru:

WEDOS

Texty

Vliv kávy na zdraví a rakovinu jater - studie 2018

Email
Čtvrtek, 22. únor 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1975x   

 

vliv-kavy-na-zdravi-a-rakovinu-jater-studie-2018Vědci z univerzit v Southamptonu a Edinburgu sestavili analýzu, které se zúčastnilo na dva miliony respondentů, a která se věnovala nejběžnější formě rakoviny jater, zvané hepatocelulární karcinom. Potvrdili tak výzkum Světové zdravotnické organizace z roku 2017, který shrnul více než tisíc studií a došel k závěru, že spojitost mezi konzumací kávy a omezeným výskytem rakoviny jater skutečně existuje.

__

__

Celý článek...
 

Příčiny bolesti žaludku - může to být třeba jídlo ve spěchu

Email
Pondělí, 29. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 5039x   

Příčiny bolesti žaludku trávicích problémů jídlo ve spěchuJíte často ve spěchu a věčně se nervujete? Není divu, že vás bolí žaludek. Střeva potřebují hlavně klid. Trápí vás časté bolestí v podbřišku, nadýmání, průjem či zácpa? Zřejmě máte podrážděná střeva. Kdo to zažil na vlastní kůži, ví, jak tento problém umí zkomplikovat život. Představte si situaci, když ráno spěcháte do práce a nevíte, kam dřív skočit, ale najednou musíte všeho nechat a zavřít se na toaletu.

__

__

Celý článek...
 

Výsledky voleb prezidenta 2018, 2. kolo - Zeman, Drahoš

Email
Sobota, 27. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 2211x   

Volba prezidenta 2018 výsledky grafPrezidentské volby, výsledky. O druhé kolo prezidentské volby je nebývalý zájem. Společnost je rozpolcena téměř na půl na voliče "jistoty" - ing. Zemana a očekávaných příznivých změn - prof. Drahoše. Kolik % hlasů získal od Vás voličů ing. Zeman a kolik prof. Drahoš se dozvíte na této stránce: 

Celý článek...
 

Poradna kojení, mléčná banka mateřské mléko, informace o kojení a jeho podpoře

Email
Čtvrtek, 18. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 1232x   

poradna-kojeni-mlecna-banka-materske-mleko-informace-o-kojeni-a-jeho-podporeStránka poskytuje informace týkající se kojení a také kolem uschování mateřského mléka v mléčné bance. Věnuje se také tomu, jak podpořit tvorbu mateřského mléka. Dále se zde dozvíte odpovědi i na to, zda může dlouhodobé kojení nějak poškodit matku či být pro ni nebezpečné nebo jestli existují "pravidla" pro správné kojení. Odpovídá třeba i na otázku, zda po delší době kojení kvalita mateřského mléka z prsu klesá či nikoliv. 

__

__

Celý článek...
 

Změny 2018 - minimální mzda, důchody, doplatky na léky, otcovská, ošetřovné, přídavky, daňové zvýhodnění, předkupní právo, e-recepty, poštovné

Email
Úterý, 02. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 993x   

zmeny-2018-minimalni-mzda-duchody-doplatky-na-leky-otcovska-osetrovne-pridavky-danove-zvyhodneni-predkupni-pravo-e-receptyRok 2018 přináší opravdu velké množství změn, které se dotknou nás všech. Dá se říci, že se budeme mít zase o trošku lépe. Budou nižší doplatky na léky, vyšší minimální mzda a hodinová sazba, mění se výše přídavků na děti, dochází k valorizaci důchodů, zvyšuje se daňová sleva na dítě a vůbec daní. Mění se také očkovací kalendář, zavádí se otcovská (obdoba mateřské), mění se doplatky na léky, zavádí se povinně elektronické recepty nebo se obnovuje předkupní právo na nemovitost ve spoluvlastnictví. Změny se budou také týkat igelitových tašek v obchodech - ty již nebudeme moci získat zdarma od obchodníka. Potraviny s prošlou minimální trvanlivostí se nebudou vyhazovat, ale budou dávat na charitu. Příjemná změna je také pro stavebníky, kterým se usnadní stavební řízení. O tom všem ve článku. 

Celý článek...
 

Bazén, koupaliště Stražisko - otevírací doba 2018, fotografie, fotogalerie, vstupné, cena, ceník

Email
Pondělí, 01. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 10182x   
koupaliste-strazisko-fotografie-fotogalerie-oteviraci-doba-vstupnePokud se nacházíte na dovolené nebo o víkendu v blízkosti Prostějova a jsou parné letní dny, určitě doporučuji návštěvu velmi populárního koupaliště ve vesnici Stražisko u Prostějova. Vstupné je 60 Kč pro dospělou osobu, 20 Kč pro dítě na celý den. Na koupališti jsou dva bazény - dětský a dospělý. Dětský má chrlič vody ve tvaru hříbku a dospělý 3 boční chrliče. Dětský je opatřen skluzavkou. Do velkého bazénu je možné skákat z lávky. V areálu koupaliště je občerstvení (alkoholické i nealkoholické nápoje, nanuky, hranolky apod.).

___
___

Celý článek...
 

Kolik stojí zbrojní průkaz 2019 - cena za zkoušku, lékařský posudek, vystavení

Email
Pondělí, 01. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 99391x   
kolik-stoji-zbrojni-prukaz-cenaMožná jste se stejně jako já rozhodli, že si uděláte zbrojní průkaz. Jak už to tak v životě bývá, všechno něco stojí a platí to i v tomto případě. Žadatel o zbrojní průkaz si hradí zkoušku komisařem, pobyt na střelnici v době zkoušky (do částky jsou zahrnuty i náklady za nábojnice), dále platíte za vyšetření praktickým lékařem (případně psychlogem) a nakonec za každou skupinu na zbrojním průkazu. Na kolik to tedy vše vyjde?

___
___

Celý článek...
 

Co ženy trápí po čtyřicítce

Email
Pondělí, 01. leden 2018 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 534x   

Většina zdravotních problémů přichází po čtyřicítce. Co ženy nejvíc trápí?

Nedostatek energie, migréna i křehké kosti. Celé řadě potíži však můžete předejít. Choďte víc pěšky, upečte si makový koláč, pijte odvar z pohanky a z jídelníčku vyškrtněte colu.

Únava a malátnost

Příčinou může být nedostatek železa. Ten bývá většinou provázen i dalšími potížemi, jako jsou závratě, pocit celkové slabosti, zhoršená schopnost soustředění, dusnost při námaze či nápadně bledá pokožka. Tento stav se označuje jako anémie (chudokrevnost). Trpíte některým z uvedených příznaků? Zajděte k lékaři a nechte si udělat krevní test. Do jídelníčku přidejte také potraviny bohaté na železo (čočka, hovězí a kuřecí maso, ořechy, datle, cizma, rozinky, červená řepa, špenát).

Křečové žíly

Vyhněte se dlouhému stání. Pokud je to možné, každých 15 minut si sedněte a zvedněte nohy. Natahujte a ohýbejte nohy i pod stolem, odložte těsné džíny a boty na vysokém podpatku. Uvařte si občas pohanku (je plná rutinu, který posiluje stěny cév), nebo odvar z pohankových otrub, pijte mrkvovou šťávu a zkuste doplňky s pupečníkem asijským (gotu kola).

Problémy s inkontinencí

Povolené svaly pánevního dna posílíte speciálním cvičením nebo bylinkami. Stoupněte si, pokrčte jednu nohu, uchopte ji pod kolenem a přitáhněte stehno k hrudníku. Vydržte a vraťte se zpět do základní pozice. Nebo si sedněte na paty a mírně nadzvedávejte hýždě. V sedu se také můžete opřít o lokty a napodobovat jízdu na kole. Z bylinek zmírní potíže kotvičník, klikva, zázvor, třezalka, chmel, řepík nebo klanopraška.

Osteoporóza

Prevencí je pravidelný pohyb a strava s dostatkem vápníku. Dejte si denně svižnou procházku (3-4 km). Konzumujte víc mléčných výrobků, čerstvé zeleniny, ořechů (nejlepší jsou lískové) občas si dejte sardinky. Jasným favoritem v obsahu vápníku je mák - 100g mletého máku pokryje doporučenou denní dávku. A zapomeňte na Coca-Colu. Ta je totiž podle odborníků největší „požírač" kostí.

Důlky na stehnech

Snižte příjem solí a zásobte tělo draslíkem. Nadbytek soli způsobuje, zadržování vody v těle (ta se pak často hromadí na stehnech), draslík naopak odvodňuje. Dejte si banány, sušené meruňky a pomerančový džus. Trénujte dřepy na špičkách nebo s výskokem. Masírujte si stehna grepovým či tymiánovým olejem a zajděte na lymfatickou masáž.

Bolestivá menstruace

Silná až nesnesitelná bolest při každé menstruaci může znamenat endometriózu. V tom případě se poraďte s lékařem. Při těch „běžných" bolestech zabírá např. pupalkový olej, doplňky s výtažkem z drmku obecného a šišáku bajkalského, odvar z chmelových šištic, čaj z maliníku nebo koupel s meduňkou. Potíže zmírňuje také jóga či pilates.

Zánět močových cest

Prevencí jsou brusinky, které snižují pH moči, na urologické čaje moc nespoléhejte. Ty brání spíš tvorbě močových kamenů, ale u zánětů mohou působit dráždivě. Nejvíc pomáhá pití čisté vody bez bublinek (cca 2-31 denně), která z močových cest vypláchne nežádoucí bakterie. Můžete přidat slabší odvar z heřmánku. Pomáhá i suché teplo.

Změny na prsou

Rakovina prsu je nejčastější nádorové onemocnění žen, zrádné je v tom, že nebolí. Všímejte si proto pečlivě různých změn. Nebezpečná je především tvrdá bulka s nepravidelnými okraji, vtažená pokožka, zarudnutí a mokvání v oblasti bradavky a dvorce, nebo vzhled kůže připomínající pomerančovou kůru. Na nádor může upozornit také bulka v podpaží nebo oblasti nadklíčku. Změny jsou lépe vidět při vzpažení rukou.

Potíže se srdcem

V období menopauzy výrazně stoupá riziko srdečních onemocnění. Už nás totiž nechrání hormony estrogeny. Přesněji řečeno je jich v těle mnohem méně než dřív. Je proto nutné omezit nezdravé tuky, alkohol, silný černý čaj a kávu. A co srdci prospívá? Mořské ryby, olivový olej, výrobky z ovsa, mandle a ořechy, sója, jablka, zelená zelenina, celozrnné pečivo a červené víno (malá sklenka denně).

Migréna a bolest hlavy

Akutní bolest pomůže ztlumit akupresura. Několik vteřin mačkejte prohlubeň, která se nachází na spojnici kostí mezi palcem a ukazováčkem. Pak si dejte pár vteřin přestávku a znovu mačkejte, až do ústupu požití. Předcházet migréně lze také aromaterapií: (masáž spánků levandulovým olejem). Dále pomáhá extrakt z guarany, kopretiny řimbaby či sporýše.

 

Nejčastější chyby při cvičení - výběr sportu, denní doba, jídlo, přecenění sil

Email
Pondělí, 18. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 578x   

nejcastejsi-chyby-pri-cviceni-vyber-sportu-denni-doba-jidlo-preceneni-silPohyb je tělu prospěšný jen když se dělá správně. V opačném případě může i škodit. Jakých chyb se nejčastěji dopouštíme?  Nestřídáme různé druhy sportů, neupřednostňujeme aerobní pohyb a nedbáme na to, když nás po cvičení nepřiměřeně bolí klouby a svaly. Při některých sportovních aktivitách jsou neúměrně namáhána kolena. Nejde jen o mužské sporty jako fotbal či skating.

___

___

Celý článek...
 

Zajímavosti o spánku - polohy, vliv nedostatku, kolik hodin spát, vliv na dlouhověkost, úplněk

Email
Pátek, 15. prosinec 2017 | Vložil: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Zobrazeno: 760x   

zajimavosti-o-spanku-polohy-vliv-nedostatku-kolik-hodin-spat-vliv-na-dlouhovekost-uplnekSpánek je důležitou součástí lidského života. Aby byl co nejkvalitnější, je zapotřebí nejen dostatečná doba na odpočinek, ale i příjemné oblečení, které nebude nikde tlačit. Chcete-li ale pro svůj odpočinek i zdraví udělat to nejlepší, spěte raději nazí, radí odborníci. O spánku platí několik faktů, které ne každý zná. Jestli vás zajímají, začtěte se:

__

__

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 7 z 178
Chci se zeptat, diskutovat...
Dům bylinek
CHORVATSKO - dovolená za neuvěřitelné ceny
--------------------------------------- BIOPOTRAVINY ESHOP
---------------------------------------
Přidat odkaz
Bezplatná právní poradna

Psychotesty online

Alkoholik

Kuřákova plíce

Moje starosti

Příznaky a projevy nemocí

Bylinky pro všechny